Tv-programma Nance stort in op RTL 4-zondag


De kijkcijfers van zondag 29 mei 2016 (SKO)

Het tv-programma Kanjers Van Kinderen: Hun Strijd Tegen Kanker van Nance is zondagavond (20.55 uur) flink wat kijkers en marktaandeel verloren op RTL 4. De tweede aflevering kwam met 575.000 kijkers en 9 procent marktaandeel niet terecht in de kijkcijfer top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma over leukemiepatiëntjes begon met 817.000 kijkers (12 procent), wat voor RTL 4 ook al een magere score is. Dertig procent van de kijkers is nu afgehaakt.

Vermoord in het buitenland dat voorafgaand (20.00 uur) werd uitgezonden was met 815.000 kijkers (13 procent) meer in trek. Aansluitend (22.10 uur) trok de herhaling van Love is in the Air 491.000 kijkers (10 procent).

Al met al weet RTL 4 met zijn nieuwe zondag niet te scoren. Het tv-station moet SBS 6 gedeeltelijk voor zich dulden. Die zender trok 711.000 kijkers (11 procent) met Wegmisbruikers (20.30 uur) en 648.000 kijkers (11 procent) met Smerige Zaken (21.30 uur).

De onbetwiste winnaar op prime time blijft NPO 1, dat torenhoge scores neerzette met Tussen Kunst en Kitsch (2 miljoen kijkers en 31 procent om 20.20 uur) en Een tegen 100 (2,1 miljoen kijkers en 33 procent om 21.15 uur). Andere Tijden Sport sloot de avond af (22.05 uur) met 1,1 miljoen kijkers (19 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 776.000 kijkers (14 procent) op NPO 2 en The Living Daylights met 389.000 kijkers (6 procent) op RTL 7.

NPO 3 trok 96.000 kijkers (2 procent) met de laatste Project Orpheus. Net5 stelde teleur met 245.000 kijkers (5 procent) voor De Wereld Rond In 6 Stappen en 117.000 kijkers (4 procent) voor OverWinnaars. Die programma’s waren te zien om 21.50 en 23.10 uur.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio Sport (1,8 miljoen), Erica op Reis (943.000), Half Acht Nieuws (644.000), 3 Op Reis (408.000) en vtwonen (390.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond was Hart van Nederland (991.000) het meest in trek, gevolgd door Shownieuws (716.000), Droomhuis Gezocht (684.000) en Love is in the Air (491.000).

’s Middags wist de Grand Prix van Monaco veel kijkers te boeien op Ziggo Sport. Er keken vanaf 13.55 uur maar liefst 789.000 mensen (33 procent) naar de race.

NPO 1 met afstand marktleider

NPO 1 was met afstand de grote nummer één met 28 procent marktaandeel. RTL 4 handhaaft zich nog maar net als de nummer twee met 10,5 procent marktaandeel. SBS 6 komt uit op 10,3 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.334.000
02. Een tegen 100 (NPO1) 2.066.000
03. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.997.000
04. Studio Sport (NPO1) 1.784.000
05. Andere Tijden Sport (NPO1) 1.063.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 991.000
07. Erica op Reis (NPO1) 943.000
08. Vermoord in het buitenland (RTL4) 815.000
09. Autosport F1 GP Monaco (Ziggo) 789.000
10. Nieuwsuur (NPO2) 776.000


11. Shownieuws (SBS6) 716.000
12. Wegmisbruikers (SBS6) 711.000
13. Droomhuis Gezocht (NPO1) 684.000
14. Smerige Zaken (SBS6) 648.000
15. Half acht nieuws (RTL4) 644.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.0%
2. RTL4 / 10.5%
3. SBS6 / 10.3%
4. NPO2 / 5.3%
5. Vero / 4.8%


6. RTL7 / 4.3%
7. NPO3 / 3.6%
8. NET5 / 3.6%
9. RTL5 / 3.1%
10. RTL8 / 2.9%


11. FOX / 2.0%
12. Ziggo / 1.5%
13. Comedy / 1.0%
14. N.geog / 0.8%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,9%
2. RTL Nederland 20,8%
3. SBS Groep 19,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen