Herman en Martijn scoren magertjes op RTL 4


De kijkcijfers van dinsdag 19 april 2016 (SKO)

De tweede serie van Herman & Martijn: Op de Proef Gesteld is dinsdagavond met 765.000 kijkers en 13,5 procent marktaandeel van start gegaan op RTL 4. Daarmee scoort de show 27 procent onder het laatste weekgemiddelde van de zender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Herman den Blijker en Martijn Krabbé weten met hun culinaire show maar net een plek in de dagelijkse kijkcijfer top 15 te bemachtigen. De twee heren staan op een voorzichtige dertiende plek.

Op De Proef Gesteld is de opvolger van de Peter van der Vorst-reeks Married At First Sight, dat vorige week afsloot met 1,2 miljoen kijkers.

Het culinaire programma wordt uitgezonden aansluitend aan Jo Frost: Nanny On Tour. Daar keken gisteren 880.000 mensen naar, goed voor 15 procent marktaandeel.

RTL 4 staat op dinsdag in de schaduw van NPO 1, dat heer en meester is op prime time. Opsporing Verzocht noteerde 1,5 miljoen kijkers (27 procent) en Opgelicht 1,7 miljoen (29 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 531.000 kijkers (10 procent) op NPO 2, NCIS met 471.000 kijkers (8 procent) op SBS 6 en Brandpunt met 395.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.

Op de kleinere zenders van RTL en SBS werden de volgende programma’s het meest bekeken: Grey’s Anatomy met 282.000 kijkers (5 procent) op Net5, Bad Boys met 253.000 kijkers (5 procent) op RTL 7 en NCIS: Los Angeles met 228.000 kijkers (4 procent) op Net5.

FOX Sports Eredivisie was de zesde zender van de avond, dankzij de voetbalwedstrijd PSV – Vitesse. Daar keken 348.000 mensen (6 procent) naar.

Vooravond en late avond

De nieuwsprogramma’s Achtuurjournaal, Half Acht Nieuws en Hart van Nederland trokken respectievelijk 2,0 miljoen, 983.000 en 846.000 kijkers. RTL Boulevard en Shownieuws kwamen uit op 811.000 en 646.000 kijkers.

De talkshow top drie bestaat uit De Wereld Draait Door (1,3 miljoen), RTL Late Night (744.000) en Pauw (732.000).

De andere meest bekeken titels in de vooravond en op de late avond waren GTST (1,4 miljoen), Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (931.000), EenVandaag (866.000) en Editie NL (679.000). Utopia trok 569.000 kijkers.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver (17 procent) en SBS 6 brons (10 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.953.000
02. Opgelicht (NPO1) 1.664.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.517.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.368.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.325.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.274.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 983.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 931.000
09. Jo Frost Nanny On Tour (RTL4) 880.000
10. EenVandaag (NPO1) 866.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 846.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 811.000
13. Herman en Martijn Op De Proef (RTL4) 765.000
14. RTL Late Night (RTL4) 744.000
15. Pauw (NPO1) 732.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.0%
2. RTL4 / 17.3%
3. SBS6 / 9.5%
4. NPO2 / 6.9%
5. NET5 / 4.0%


6. FOXEre1 / 3.8%
7. RTL7 / 3.4%
8. NPO3 / 3.4%
9. Vero / 2.4%
10. RTL5 / 2.4%


11. RTL8 / 2.2%
12. Discov / 1.2%
13. Comedy / 0.9%
14. N.geog / 0.7%
15. FOX / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,3%
2. RTL Nederland 25,3%
3. SBS Groep 16,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen