Wie is de Mol blijft Linda de Mol de baas
De kijkcijfers van zaterdag 13 februari 2016 (SKO)
Wie is de Mol blijft het meest bekeken programma op de zaterdagavond. Het realityprogramma met presentator Art Rooijakkers was gisteren voor de zevende week op rij de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol kwam uit op ruim 2,1 miljoen kijkers en 29 procent marktaandeel. Het staat nu 6-0 in de strijd met concurrent Linda de Mol, hoewel zij met Weet Ik Veel ook prima cijfers scoort op RTL 4. Gisteren keken er 1,9 miljoen mensen (27 procent).
Hoewel NPO 1 om 20.30 uur won van RTL 4, waren de rollen om 21.30 uur weer omgedraaid. De Robert ten Brink-show All You Need Is Love kwam uit op 1,9 miljoen kijkers (30 procent), terwijl NPO 1 met MolTalk niet verder kwam dan 1,1 miljoen kijkers (17 procent).
De andere meest bekeken titels op prime time waren Cojones met 916.000 kijkers (14 procent) op NPO 1, Verborgen Verleden met 822.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en Andere Tijden met 707.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.
SBS 6 blijft magere cijfers neerzetten met zijn filmzaterdag. De film Couples Retreat kwam niet verder dan 348.000 kijkers (5 procent). Overigens is dat maar zo’n 50.000 kijkers minder dan er vrijdag naar de dure show Lekker Nederlands keken.
De meest bekeken uitzendingen op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Castle met 308.000 kijkers (5 procent) op Net5 en Rizzoli and Isles met 290.000 kijkers (5 procent) op Net5.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen) en Half Acht Nieuws (1 miljoen) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Studio Sport (635.000) en Hart van Nederland (503.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 en RTL 4 waren de marktleiders met respectievelijk 24 en 23 procent marktaandeel. NPO 2 (8 procent) en SBS 6 (7 procent) pakken plek drie en vier.
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.101.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.955.000 03. All you need is love (RTL4) 1.906.000 04. Weet ik veel (RTL4) 1.898.000 05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.623.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 23.7% 2. RTL4 / 23.0% 3. NPO2 / 7.5% 4. SBS6 / 6.7% 5. NPO3 / 5.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,2% 2. RTL Nederland 29,7% 3. SBS Groep 14,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |