Carlo Boszhard scoort record met Carlo’s TV Café
De kijkcijfers van zondag 21 februari 2016 (SKO)
Carlo Boszhard heeft de meest bekeken aflevering van Carlo’s TV Café tot nu toe achter de rug. De negentiende aflevering van de RTL 4-show kwam zondagavond uit op 894.000 kijkers en 15,3 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Carlo’s TV Café zendt sinds oktober elke zondag tussen 18.15 en 19.20 uur uit op RTL 4. Er kijken meestal rond de 700.000 mensen. Tot nu toe stond het record op 782.000 kijkers voor een aflevering die begin december werd uitgezonden.
Carlo’s TV Café is de officiële opvolger van Carlo & Irene: Life 4 You. De officieuze opvolger Thuis Op Zondag van SBS 6 trekt veel minder bekijks. Die talkshow was zondag goed voor 372.000 kijkers en 8,9 procent marktaandeel.
De laatste minuten van Carlo’s TV Café moeten wekelijks concurreren met het meest bekeken programma op de zondagavond: Studio Sport Eredivisie op NPO 1. Daar keken ditmaal 3 miljoen kijkers (44 procent) naar.
De andere meest bekeken programma’s in de vooravond waren het Achtuurjournaal (2,8 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Studio Sport (859.000) en 3 Op Reis (632.000).
Prime time
De grote winnaar op prime time was de RTL 4-hitserie Divorce met 2,2 miljoen kijkers (28 procent), gevolgd door NPO 1’s Maestro met 1,7 miljoen kijkers (21 procent) en RTL 4’s Moordvrouw met 1,7 miljoen kijkers (22 procent).
De andere prime time-toppers waren de TV Show met 1,5 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1, The Big Picture met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4 en Langs De Oevers Van De Yangtze met 1,1 miljoen kijkers (13 procent) op NPO 2.
SBS 6 deed het niet verkeerd met de combinatie Wegmisbruikers en Gestalkt. Die programma’s waren goed voor 757.000 kijkers (9 procent) en 958.000 kijkers (13 procent).
Ook NPO 3 eigende zichzelf nog een behoorlijke punt van de taart toe met 772.000 kijkers (9 procent) voor De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld en 558.000 kijkers (7 procent) voor Zondag Met Lubach.
Late avond
Op de late avond was Hart van Nederland (1,1 miljoen) het meest in trek, gevolgd door Shownieuws (921.000), Studio Voetbal (893.000) en Kruispunt (429.000).
NPO 1 marktleider
NPO 1 was marktleider op zondagavond met 24 procent marktaandeel. Het zilver is voor RTL 4 (18 procent) en het brons voor SBS 6 (10 procent).
Top 15 01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.963.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.766.000 03. Divorce (RTL4) 2.178.000 04. Maestro (NPO1) 1.720.000 05. Moordvrouw (RTL4) 1.719.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.0% 2. RTL4 / 18.4% 3. SBS6 / 10.1% 4. NPO2 / 7.2% 5. NPO3 / 5.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,5% 2. RTL Nederland 26,4% 3. SBS Groep 18,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |