BNR-baas Sjors Fröhlich vindt RTL Z te ver gaan

BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich vindt dat RTL Z met het verkopen van redactionele zendtijd te ver gaat. Dat zegt hij in Het Parool. Fröhlich vindt het echt niet kunnen dat redactionele uitzendingen worden betaald én ingevuld door een sponsor. “Een sponsor mag zich niet mengen in de redactionele content. Die lijn houd ik vol tot ik hier de deur achter me dichttrek. Om me heen zie ik dat de panelen bij verschillende mediabedrijven aan het schuiven zijn. Daar doe ik niet aan mee.”

Als voorbeeld noemt hij dus RTL Z. “Ik zie op de website van RTL-Z dat het mogelijk is om redactionele zendtijd te kopen. En in Volkskrant Magazine weet ik soms niet of voor sommige rubrieken is betaald. Elsevier Medialab schrijft de teksten voor een folder van Binck Bank. Dat is echt een aantal bruggen te ver.

Bij zijn aantreden bij BNR heeft Fröhlich een sponsorcontract van enkele tienduizenden euro’s verscheurd. “Er zijn sponsors die een uur kant-en-klare radio willen aanleveren, maar daar moet je niet aan beginnen.”

Toch heeft ook BNR sponsors. “Wij hebben sponsors nodig. Een sponsor kan zijn naam koppelen aan een programma, die naam zal ook worden genoemd bij aankondigingen, maar een sponsor zal nooit invloed uitoefenen op de inhoud.”

Het Parool-interview met Fröhlich kunt u lezen via Blendle.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen