Bijna helft Wie is de Mol-kijkers ziet nabeschouwing
De kijkcijfers van zaterdag 6 februari 2016 (SKO)
Bijna de helft van de Wie is de Mol-kijkers blijft hangen voor de live-nabeschouwing met Rik van de Westelaken en Vivienne van den Assem: MolTalk. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het zestiende seizoen van Wie is de Mol is het eerste seizoen waarbij MolTalk direct aansluitend wordt uitgezonden op tv. Voorheen was MolTalk online te zien. Aflevering zes van Wie is de Mol trok zaterdag 2,1 miljoen kijkers (31 procent) naar NPO 1, waarna MolTalk er 990.000 (15 procent) overhield.
Wie is de Mol won voor de vijfde week op rij van de directe concurrent Linda de Mol, die met Weet Ik Veel bijna 1,7 miljoen kijkers (25 procent) trok op RTL 4. All You Need Is Love, dat na Weet Ik Veel begon, scoorde ook bijna 1,7 miljoen kijkers (28 procent).
De andere meest bekeken titels op prime time waren Cojones met 849.000 kijkers (14 procent) op NPO 1, Nieuwsuur met 572.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en Verborgen Verleden met 481.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.
SBS 6 kwam niet verder dan 392.000 kijkers (6 procent) voor de film The Hangover Part 3. De meest bekeken titels op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Jack Ryan: Shadow Recruit met 397.000 kijkers (6 procent) op RTL 5 en NCIS: Los Angeles met 289.000 kijkers (5 procent) op Net5.
Vooravond en late avond
De vooravondtoppers waren Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen) en Half Acht Nieuws (967.000).
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,7 miljoen), Studio Sport (687.000) en Staatsloterij: Puur Geluk (426.000) het meest in trek. Hart van Nederland (412.000) en Shownieuws (419.000) stelden hevig teleur.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was marktleider met 25 procent marktaandeel. Het zilver is voor RTL 4 (22 procent) en het brons voor SBS 6 (8 procent).
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.118.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.980.000 03. Weet ik veel (RTL4) 1.698.000 04. All you need is love (RTL4) 1.679.000 05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.659.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.9% 2. RTL4 / 21.7% 3. SBS6 / 7.7% 4. NPO2 / 5.7% 5. NPO3 / 4.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,3% 2. RTL Nederland 29,8% 3. SBS Groep 14,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |