Arie neemt met mooie cijfers afscheid van NPO 3


De kijkcijfers van dinsdag 9 februari 2016 (SKO)

Foto: Lilian van RooijArie Boomsma heeft met mooie kijkcijfers afscheid genomen van KRO-NCRV en NPO 3. De laatste aflevering van zijn succesvolle programmaserie Hij Is Een Zij trok dinsdagavond 455.000 kijkers naar het tv-station, goed voor een marktaandeel van 7,4 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Boomsma, die is overgestapt naar Net5, scoorde met de afsluiter van zijn programma over transgenders maar liefst 185 procent boven NPO 3’s laatste weekgemiddelde. 

Zijn eerste Net5-programma The Island trekt ongeveer evenveel kijkers. Daar keken vorige week donderdagavond 425.000 kijkers (7 procent) naar.

Hij Is Een Zij stond na de tienermoedershow Vier Handen Op Een Buik op het programma. Daar keken 483.000 mensen (8 procent) naar. Volgende week begint op het tijdstip van Hij Is Een Zij een nieuw seizoen van Je Zal Het Maar Hebben.

NPO 1 was dinsdagavond de winnaar op prime time met 1,5 miljoen kijkers (24 procent) voor Opsporing Verzocht en 1,4 miljoen kijkers (24 procent) voor Opgelicht.

RTL 4 was de nummer twee met 1,2 miljoen kijkers (19 procent) voor TV Makelaar: Mission Impossible en 1 miljoen kijkers (18 procent) voor Een Dubbeltje Op Zijn Kant.

SBS 6 bleef steken op 498.000 kijkers (8 procent) voor NCIS. De enige andere prime time-titel in de kijkcijfer top 25 is Nieuwsuur met 645.000 kijkers (11 procent) op NPO 2.

De meest bekeken titels op de kleinere zenders van RTL en SBS waren de Angela Groothuizen-show Koopziek met 408.000 kijkers (7 procent) op RTL 5 en NCIS: Los Angeles met 365.000 kijkers (6 procent) op Net5.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,3 miljoen) werden het meest bekeken in de vooravond. RTL Boulevard trok 1,1 miljoen kijkers en Utopia 768.000.

Op de late avond deed Hart van Nederland (935.000) het het best, gevolgd door RTL Late Night (816.000), Shownieuws (807.000) en Jinek (641.000).

NPO 1 marktleider

De marktleider was als vertrouwd NPO 1 met 24 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver (19 procent) en SBS 6 brons (10 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.411.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.496.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.496.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.456.000
05. Opgelicht (NPO1) 1.436.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.345.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.229.000
08. TV Makelaar (RTL4) 1.198.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.104.000
10. Kanniewaarzijn (NPO1) 1.066.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 1.063.000
12. Dubbeltje op zijn kant (RTL4) 1.046.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 935.000
14. Editie NL (RTL4) 921.000
15. RTL Late Night (RTL4) 816.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.0%
2. RTL4 / 19.3%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 6.3%
5. NPO3 / 4.4%


6. RTL5 / 4.0%
7. Vero / 4.0%
8. RTL7 / 3.8%
9. NET5 / 3.8%
10. RTL8 / 2.1%


11. Discov / 1.2%
12. SBS9 / 1.1%
13. N.geog / 1.0%
14. Comedy / 0.8%
15. TLC / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,7%
2. RTL Nederland 29,2%
3. SBS Groep 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen