Wie is de Mol is kijkcijferdip weer te boven


De kijkcijfers van zaterdag 16 januari 2016 (SKO)

Foto: SBSNPO 1’s realityprogramma Wie is de Mol is zijn kijkcijferdip weer te boven. De derde aflevering van het nieuwe seizoen trok zaterdagavond bijna 2,1 miljoen kijkers, goed voor een forse 30 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol begon twee weken geleden met 2,2 miljoen kijkers, maar vorige week gleed het programma opeens uit naar 1,8 miljoen kijkers. Het was voor het eerst in drie jaar dat de show onder de twee miljoen-grens dook.

De AvroTros-titel is sinds dit seizoen niet op de vertrouwde donderdagavond, maar op de zaterdagavond te zien. Daarmee hoopt NPO 1 meer gezinnen met kijkers te kunnen bedienen. Er zijn echter veel kijkers die intens moeten wennen aan de nieuwe uitzendavond.

Wie is de Mol was met de seizoenspremière nog prime time-winnaar, maar vorige week werd ze door All You Need Is Love verdreven naar de tweede plaats op het erepodium.

Ook deze week is Robert ten Brink de winnaar op prime time, al is het verschil met Wie is de Mol ditmaal klein. All You Need kwam zaterdagavond eveneens uit op bijna 2,1 miljoen kijkers (33 procent).

Wie is de Mol (20.30 uur) en All You Need (21.45 uur) stonden niet recht tegenover elkaar. Wie is de Mol concurreerde met RTL 4’s Weet Ik Veel (1,8 miljoen kijkers en 27 procent), terwijl All You Need concurreerde met NPO 1’s MolTalk (1 miljoen en 15 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Cojones met 852.000 kijkers (13 procent) op NPO 1, Nieuwsuur met 702.000 kijkers (11 procent) op NPO 2, Andere Tijden met 631.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en Verborgen Verleden met 534.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

SBS 6 kwam uit op 407.000 kijkers (6 procent) met Johnny English. De meest bekeken titels op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Castle met 236.000 kijkers (4 procent) op Net5 en RTL GP Dakar 2016 met 219.000 kijkers (4 procent) op RTL 7.

De vooravondwinnaars waren Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,4 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,1 miljoen). SBS 6 scoorde in de namiddag een zeer behoorlijke 618.000 kijkers (20 procent) met Robs Grote Tuinverbouwing.

Op de late avond was Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen) het meest in trek, gevolgd door Hart van Nederland (725.000) en Shownieuws (713.000).

RTL 4 (25 procent) en NPO 1 (24 procent) waren de avondwinnaars. SBS 6 (8 procent) en NPO 2 (7 procent) volgen op afstand.

Top 15
01. All you need is love (RTL4) 2.086.000
02. Wie is de Mol (NPO1) 2.059.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.019.000
04. Weet ik veel (RTL4) 1.804.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.492.000


06. Kassa (NPO1) 1.430.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.100.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.080.000
09. MolTalk (NPO1) 1.005.000
10. EenVandaag (NPO1) 987.000


11. Eigen huis en tuin (RTL4) 860.000
12. Cojones (NPO1) 852.000
13. Campinglife (RTL4) 827.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 725.000
15. Shownieuws (SBS6) 713.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.8%
2. NPO1 / 23.6%
3. SBS6 / 8.4%
4. NPO2 / 6.8%
5. NPO3 / 4.2%


6. NET5 / 3.4%
7. RTL7 / 2.4%
8. Vero / 2.4%
9. RTL5 / 2.1%
10. RTL8 / 1.8%


11. Comedy / 1.0%
12. N.geog / 0.8%
13. FOXEre1 / 0.8%
14. Discov / 0.7%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,6%
2. RTL Nederland 31,1%
3. SBS Groep 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen