The Voice of Holland 6 sluit af met hoge kijkcijfers


De kijkcijfers van vrijdag 29 januari 2016 (SKO)

Foto: RTLDe finale van The Voice of Holland 6 trok vrijdagavond ruim 2,6 miljoen kijkers naar RTL 4, goed voor een marktaandeel van 39 procent. Daarmee was de slotshow waarin Maan de Steenwinkel tot winnaar werd gekroond de grote winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de op een na minst bekeken finale van The Voice ooit. De finales van seizoen één tot en met vijf trokken respectievelijk 3,8 miljoen, 3,7 miljoen, 3,4 miljoen, 2,7 miljoen en 2,6 miljoen kijkers.

De finaleshow van The Voice doet het een stuk beter dan de halve finale van vorige week, die slechts 1,9 miljoen kijkers trok. Daarmee is die uitzending de op drie na minst bekeken aflevering van de talentenjacht aller tijden.

Volgend seizoen keert The Voice weer terug op de vrijdagavond van RTL 4, met een kleine aanpassing in de bezetting. Niet Marco Borsato, maar Guus Meeuwis zal plaatsnemen in de jurystoelen.

Het meest bekeken alternatief voor de Voice-finale was de dramaserie Flikken Rotterdam met ruim 1,4 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1. Het aansluitend uitgezonden Hello Goodbye was met 1 miljoen kijkers (15 procent) de nummer drie op prime time.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Hier Zijn De Van Rossems met 827.000 kijkers (12 procent), Nieuwsuur met 689.000 kijkers (10 procent) en Andere Tijden Special met 636.000 kijkers (9 procent). Alledrie de titels waren te zien op NPO 2.

SBS 6 kwam niet verder dan 472.000 kijkers (7 procent) voor een piratenfilm met Johnny Depp. De meest bekeken programma’s op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Voetbal Inside met 396.000 kijkers (6 procent) op RTL 7 en NCIS: Los Angeles met 300.000 kijkers (5 procent) op Net5.

De meest bekeken vooravondtitels waren Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,9 miljoen), DWDD (1,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,3 miljoen). RTL Boulevard trok 979.000 kijkers en Utopia 653.000 kijkers.

De late avond-winnaar was RTL Late Night met 1,8 miljoen kijkers, gevolgd door Shownieuws (754.000), Hart van Nederland (736.000), Studio Sport Eredivisie (696.000) en Jinek (587.000).

RTL 4 was met kop en schouders marktleider met een marktaandeel van 31 procent. NPO 1 pakt zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.649.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.087.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.854.000
04. RTL Late Night (RTL4) 1.823.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.525.000


06. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.448.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.341.000
08. Hello Goodbye (NPO1) 1.024.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 1.013.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.009.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 979.000
12. Gesprek met premier (NPO1) 958.000
13. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 827.000
14. Editie NL (RTL4) 792.000
15. Shownieuws (SBS6) 754.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 31.3%
2. NPO1 / 19.1%
3. SBS6 / 8.0%
4. NPO2 / 7.3%
5. NET5 / 3.8%


6. RTL7 / 3.1%
7. NPO3 / 3.0%
8. RTL5 / 2.2%
9. Vero / 2.1%
10. RTL8 / 1.7%


11. Comedy / 1.1%
12. Discov / 1.0%
13. N.geog / 0.8%
14. SBS9 / 0.6%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 38,3%
2. Publieke Omroep 29,4%
3. SBS Groep 14,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen