Alexander Klöpping haalt keihard uit naar NOS Journaal

Foto: SBSBlendle-baas Alexander Klöpping haalt keihard uit naar het NOS Journaal. Hij vindt het nieuwsprogramma tegenwoordig niet meer dan ‘vermaak met wat serieuze items er doorheen’. Dat schrijft hij in een column op Medium. De Nederlandse Mark Zuckerberg keek vanochtend naar het NOS Journaal en schrok zich een hoedje van de ‘sloot aan debiele items’, bijvoorbeeld over een auto die per ongeluk in een Amerikaanse hotellobby belandde. “De ambitieloosheid“, klaagt de internetondernemer.

Klöpping vindt dat het NOS Journaal lijkt op McDonald’s. “Het lijkt op eten, ruikt als eten en smaakt als eten. Je vreet het lekker snel weg. Maar ondertussen heb je na een half uur weer honger.

Er zijn ook goede items en topcorrespondenten, benadrukt Klöpping. “Maar juist de serieuze journalisten moeten zich kapot ergeren aan de McDonalds-isering van het Journaal.”

Ik snak naar een Journaal dat me de wereld beter doet begrijpen. Snel nieuws is er al genoeg.

Lees de column van Alexander Klöpping op Medium.

Lees ook: ‘NOS Journaal moeilijker om te maken dan RTL Nieuws’ (gisteren)

Meer in NOS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen