Weinig kijkers voor RTL 5’s Blind naar de Top


De kijkcijfers van woensdag 11 november 2015 (SKO)

Het nieuwe tv-programma Blind naar de Top met Dennis Weening en Lieke van Lexmond is woensdagavond met 256.000 kijkers van start gegaan op RTL 5. Daarmee behaalde het tv-station een marktaandeel van 4 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Lexmond benadrukte in diverse interviews, waaronder één in het veel bekeken RTL Boulevard, dat ze absoluut niet graag haar eigen programma’s promoot, maar dat Blind naar de Top echt de moeite waard is.

Helaas stelt Blind naar de Top wat teleur, maar het programma heeft dan ook geen mazzel met zijn lead-in. De realityshow staat direct na het slecht bekeken Nederland in de Auto, dat slechts 105.000 kijkers (2 procent) trok.

De grote winnaar op prime time was woensdag NPO 1, dat met Floortje Naar Het Einde Van De Wereld 1,6 miljoen kijkers (26 procent) trok en met The Hunt 1,5 miljoen (24 procent).

RTL 4 was de nummer twee op prime time met 1,4 miljoen kijkers (23 procent) voor Van der Vorst ziet sterren en 1 miljoen kijkers (17 procent) voor Rondkomen in de Schilderswijk.

De andere meest bekeken prime time-titels waren Nieuwsuur met 772.000 kijkers op NPO 2, De Ridder met 524.000 kijkers op NPO 1 en Grand Slam of Darts met 440.000 kijkers op RTL 7.

NPO 2 trok 315.000 kijkers (5 procent) met de start van Arena en NPO 3 deed 352.000 kijkers (6 procent) met O Denneboom en 215.000 kijkers (3 procent) met Jan Is De Beste.

SBS 6 stelde zwaar teleur met 372.000 kijkers (6 procent) met De Grote Herkansing en 315.000 kijkers (5 procent) met Waarom Wachten.

De vooravondtoppers waren Achtuurjournaal (1,9 miljoen), GTST (1,6 miljoen), DWDD (1,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,2 miljoen). Utopia trok 623.000 kijkers.

De late night-winnaar was RTL Late Night (956.000), gevolgd door Hart van Nederland (938.000), Shownieuws (654.000) en Pauw (541.000).

NPO 1 was de meest bekeken zender van de avond met 22 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (20 procent) en SBS 6 (8 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.925.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.640.000
03. Floortje naar het einde van de (NPO1) 1.608.000
04. The Hunt (NPO1) 1.485.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.472.000


06. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 1.428.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.175.000
08. Rondkomen in de Schilderswijk (RTL4) 1.043.000
09. RTL Late Night (RTL4) 956.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 938.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 932.000
12. Journaal 18:00 (NPO1) 925.000
13. EenVandaag (NPO1) 911.000
14. Sinterklaasjournaal (NPO3) 870.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 772.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.7%
2. RTL4 / 20.4%
3. SBS6 / 8.0%
4. NPO2 / 7.3%
5. RTL7 / 6.6%


6. NET5 / 5.3%
7. NPO3 / 4.3%
8. Vero / 4.3%
9. RTL8 / 2.7%
10. RTL5 / 2.5%


11. SBS9 / 1.3%
12. Discov / 1.3%
13. N.geog / 0.8%
14. TLC / 0.6%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,3%
2. RTL Nederland 32,2%
3. SBS Groep 18,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen