Telegraaf trekt stekker uit groot deel Dichtbij.nl

Het nieuwsplatform Dichtbij.nl stopt in haar kerngebied: Noord-Holland en delen van Utrecht en Zuid Holland. Dat heeft uitgever Holland Media Combinatie, onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG), vandaag laten weten. Het moeder- en dochterbedrijf hebben de strategische keuze gemaakt om ‘hyperlokale’ content te gaan publiceren op sites en apps van sterke hoofdmerken als Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander.

Het nieuwe redactiesysteem waarmee binnenkort binnen TMG en Holland Media Combinatie gewerkt wordt, maakt de weg vrij voor deze strategische keuze, doordat het een geautomatiseerde verdeling van het nieuws over de verschillende kanalen mogelijk maakt.

Lezers houden hierdoor toegang tot hyperlokaal nieuws, onder andere via bekende en vertrouwde titels, en adverteerders tot gericht bereik bij de voor hen relevante doelgroepen.

Dat de stekker uit een groot deel van Dichtbij.nl gaat heeft ook te maken met het feit dat het nieuwsplatform als geheel al een aantal jaren een negatieve bijdrage levert aan het resultaat. “En binnen het bestaande verdienmodel van Dichtbij wordt geen mogelijkheid gezien voor verbetering van het resultaat.”

Binnen het kerngebied van Holland Media Combinatie, dat wil zeggen rondom Alkmaar, Haarlem, Leiden, het Gooi, Amsterdam, Amstelveen en Almere, worden alle activiteiten van Dichtbij in het eerste kwartaal van 2016 gestaakt. Ook in Rotterdam en Utrecht worden de Dichtbij-activiteiten gestopt.

De activiteiten van Dichtbij in Noord-Brabant, Haaglanden en de Drechtsteden, die een positief rendement laten zien, worden samengevoegd in één vestiging in Eindhoven.

In totaal zullen naar verwachting circa 40 arbeidsplaatsen verdwijnen.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen