Ontknoping K3 Zoekt K3-finale trekt 1,9 miljoen kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 6 november 2015 (SKO)

De ontknoping van K3 Zoekt K3 wist vrijdagavond tussen 22.50 en 23.15 uur een publiek van bijna 1,9 miljoen kijkers te bekoren op SBS 6. De show bezorgde het station 25 minuten lang een hoog marktaandeel van 32 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De rest van de finale-uitzending wist tussen 20.30 en 22.50 uur bijna 1,3 miljoen kijkers te vermaken, goed voor 18 procent marktaandeel. Dat is liefst 73 procent boven het laatste weekgemiddelde van SBS 6.

De finale van K3 is gewonnen door Marthe, Klaasje en Hanne. Dit weekend nog beginnen zij met repeteren voor de K3-shows die vanaf het eind van de maand te zien zijn in Nederland en Vlaanderen.

De finale van K3 Zoekt K3 is de meest bekeken aflevering van de hele serie. De negen afleveringen voorafgaand aan de finale trokken gemiddeld 773.000 kijkers. In Vlaanderen lag dat gemiddelde op 1,1 miljoen.

Twee programma’s deden het op prime time beter dan K3 Zoekt K3, namelijk The Voice of Holland met 2,2 miljoen kijkers (30 procent) op RTL 4 en Flikken Maastricht met 1,8 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1.

Andere veel bekeken prime time-titels waren Twee Voor Twaalf met 848.000 kijkers (12 procent) op NPO 2, Nieuwsuur met 718.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en De Strijd met 531.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.

NPO 3 trok 276.000 kijkers (4 procent) met Freek Vonk in Latijns-Amerika en 203.000 kijkers (3 procent) met Homeland.

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen) en RTL Boulevard (993.000). Utopia trok 608.000 kijkers.

De late nigth-winnaar was de ontknoping van de K3 Zoekt K3-finale, gevolgd door RTL Late Night met 1,4 miljoen kijkers, Hart van Nederland met 1,1 miljoen kijkers en Shownieuws met 763.000 kijkers. Pauw trok 557.000 kijkers.

RTL 4 was avondwinnaar met 25 procent marktaandeel. NPO 1 pakt zilver met 17 procent; SBS 6 brons met 15 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.204.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.178.000
03. K3 Zoekt K3 finale (SBS6) 1.892.000
04. Flikken Maastricht (NPO1) 1.766.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.534.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.491.000
07. RTL Late Night (RTL4) 1.357.000
08. K3 Zoekt K3 (SBS6) 1.255.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.112.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 1.093.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 993.000
12. Journaal 18:00 (NPO1) 932.000
13. Twee voor twaalf (NPO2) 848.000
14. EenVandaag (NPO1) 831.000
15. Shownieuws (SBS6) 763.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.5%
2. NPO1 / 17.0%
3. SBS6 / 15.3%
4. NPO2 / 7.9%
5. NET5 / 3.7%


6. RTL7 / 3.5%
7. Vero / 3.1%
8. NPO3 / 3.0%
9. RTL5 / 2.8%
10. RTL8 / 1.9%


11. N.geog / 1.2%
12. Discov / 0.9%
13. FOX / 0.7%
14. Comedy / 0.6%
15. TLC / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,7%
2. Publieke Omroep 27,9%
3. SBS Groep 22,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen