‘Marianne Zwagerman mediaflop van de week’

Mediacriticus Marianne Zwagerman, die aan de wieg stond van omroepen PowNed en WNL, komt er dit weekend niet goed vanaf in de Volkskrant. Ze is volgens het dagblad de mediaflop van de week. Dat is te lezen in de kiosk. De column waarin ze haar ergernis uitspreekt over mensen die hun Facebook-profielen of gebouwen ineens in de Franse driekleur hullen, valt niet in de smaak bij de krant. “Een malle column op de verder toch vrij serieuze nieuwszender BNR“, luidt de kritiek.

Op sociale media als Facebook en Twitter hulden veel mensen hun profielfoto in het blauw-wit-rood na de aanslagen in Parijs. Kluitjesvolk, vindt Zwagerman het. “Echte rouw en echt verdriet is particulier, geen item in het journaal, geen vlaggetje op Facebook.

Mensen, pas de profielfoto op Facebook maar weer aan en zet de blauw-wit-rode verlichting onmiddellijk uit, het heeft geen zin“, aldus een cynische Volkskrant.

Zwagerman past in een hele rij ‘mannen en vrouwen met meninkjes’, oordeelt de krant. “Favoriet van velen: het is huichelachtig om de slachtoffers van de aanslagen in Parijs te herdenken terwijl op heel veel andere plekken op de wereld al jarenlang hetzelfde gebeurt, maar daar hoor je nou nooit iemand over.

Dat ‘meninkje’ dat de ene dode de andere niet is, kwam overigens ook voorbij in de column van Zwagerman.

De mediatopper van de week was volgens de Volkskrant Humberto Tan, vanwege zijn interview met de vier jongens die in concertzaal Bataclan zaten.

Zwagerman laat op Twitter weten niet onder de indruk te zijn van de kritiek van de Volkskrant. “Ik schreef nog nooit een column waar ik meer bijval en complimenten voor kreeg. Maar goed. Flop dus.

Lees ook: ‘Stop met alles blauw-wit-rood te kleuren na Parijs’ (deze week)

Lees de column over de mediatopper en mediaflop in de Volkskrant (via Blendle).

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen