Half miljoen kijkers voor Sabia-interview op SBS 6
De kijkcijfers van zondag 15 november 2015 (SKO)
De talkshow Thuis Op Zondag trok met de uitzending van zondagavond, waarin onder meer Sabia Engizek te gast was, 502.000 kijkers naar SBS 6. Daarmee zette de zender 12 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Engizek bezorgt Thuis Op Zondag de meest bekeken aflevering tot nu toe. Al maandenlang is ze één van de meest besproken showbizzvrouwen in Nederland én Duitsland. Media twijfelen of ze wel écht zwanger is van Rafael van der Vaart.
De concurrerende talkshow Carlo’s TV Café, die deels gelijktijdig wordt uitgezonden op RTL 4, trok zondag 738.000 kijkers, goed voor 13 procent marktaandeel.
De andere vooravondtoppers van zondag waren het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,6 miljoen), Studio Sport (1,4 miljoen), Droomhuis Gezocht (912.000) en Grand Slam of Darts (832.000).
De grote winnaar op prime time was Linda de Mol, die 2,3 miljoen kijkers (29 procent) trok met Miljoenenjacht. Verder waren vooral de programma’s van NPO 1 in trek: de TV Show trok 1,5 miljoen kijkers (20 procent) en De Reünie deed 1,3 miljoen kijkers (16 procent).
De andere topscoorders waren Zwarte Tulp met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) op RTL 4, Penoza met 958.000 kijkers (12 procent) op NPO 3 en Undercover in Nederland met 950.000 kijkers (13 procent) op SBS 6.
De tweede aflevering van De Gevaarlijkste Wegen van Nederland trok voorafgaand aan Undercover in Nederland een publiek van 498.000 kijkers (6 procent).
De late night-winnaars waren Hart van Nederland (1,3 miljoen), Shownieuws (1,1 miljoen), Studio Voetbal (832.000) en Nieuwsuur (617.000).
RTL 4 was avondwinnaar met 19 procent marktaandeel, op de voet gevolgd door NPO 1 (19 procent). SBS 6 kwam uit op 10 procent, RTL 7 en NPO 3 op 8 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.332.000 02. Miljoenenjacht (RTL4) 2.329.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.636.000 04. TV Show (NPO1) 1.470.000 05. Studio Sport (NPO1) 1.365.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 19.0% 2. NPO1 / 18.7% 3. SBS6 / 10.0% 4. RTL7 / 8.1% 5. NPO3 / 7.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 32,1% 2. Publieke Omroep 30,7% 3. SBS Groep 18,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |