Bijna nieuw alltime high voor Miljoenenjacht


De kijkcijfers van zondag 22 november 2015 (SKO)

Foto: Roy BeuskerDe jubileumeditie van Postcode Loterij Miljoenenjacht heeft de spelshow van Linda de Mol bíjna een kijkcijferrecord opgeleverd. Er keken zondagavond 2,491 miljoen mensen (33 procent) naar de uitzending op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Miljoenenjacht vierde feest, omdat het deze maand precies vijftien jaar bestaat. De eerste aflevering was op 25 november 2000. De meest bekeken aflevering ooit was afgelopen maart te zien en trok 2,534 miljoen kijkers.

Miljoenenjacht is al 27 seizoenen een kijkcijferhit. Het programma begon op 25 november 2000 bij de TROS, maakte een uitstapje naar Talpa en is sinds 2007 te zien op zondagavond bij RTL 4

In de jubileumaflevering strooide De Mol met cadeaus. Daan uit Nijmegen won in het finalespel 167.000 euro, maar ook veel mensen in het publiek kregen cadeau’s. Zo kregen 48 mensen een auto.

Het meest bekeken alternatief voor Miljoenenjacht was De Reünie, dat het 90-jarig jubileum van de KRO vierde. Die NPO 1-show wist 1,5 miljoen kijkers (20 procent) te vermaken.

De winnaars om half tien waren de TV Show met 1,5 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1 en Zwarte Tulp met 1,2 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Undercover in Nederland met 901.000 kijkers (12 procent) op SBS 6, Nieuwsuur met 687.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en De Gevaarlijkste Wegen van Nederland met 549.000 kijkers (7 procent) op SBS 6.

De nieuwe dramaserie Vechtershart begon op NPO 2 met 493.000 kijkers (6 procent).

De vooravondwinnaars waren Studio Sport Eredivisie (2,9 miljoen), Achtuurjournaal (2,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,3 miljoen). Thuis Op Zondag trok 326.000 kijkers en Carlo’s TV Café 772.000 kijkers.

De late night-winnaars waren Hart van Nederland (1 miljoen), Shownieuws (930.000), Studio Voetbal (713.000) en Chantal Blijft Slapen (528.000).

NPO 1 was avondwinnaar met 24 procent marktaandeel. RTL 4 en SBS 6 scoorden 21 procent en 9 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.889.000
02. Miljoenenjacht (RTL4) 2.491.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.447.000
04. De Reünie (NPO1) 1.516.000
05. TV Show (NPO1) 1.507.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.282.000
07. Zwarte Tulp (RTL4) 1.194.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 1.014.000
09. Studio Sport (NPO1) 946.000
10. Shownieuws (SBS6) 930.000


11. Undercover in Nederland (SBS6) 901.000
12. Carlo’s TV Café (RTL4) 772.000
13. Studio Voetbal (NPO1) 713.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 687.000
15. Gevaarlijkste wegen van NL (SBS6) 549.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.1%
2. RTL4 / 20.8%
3. SBS6 / 8.7%
4. RTL7 / 6.8%
5. NPO3 / 6.2%


6. NPO2 / 5.7%
7. Vero / 4.0%
8. NET5 / 3.4%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 2.2%


11. Discov / 1.1%
12. N.geog / 1.0%
13. Comedy / 0.8%
14. TLC / 0.5%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,0%
2. RTL Nederland 32,1%
3. SBS Groep 16,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen