Vrijdagkijker kiest massaal voor Voice en Flikken
De kijkcijfers van vrijdag 2 oktober 2015 (SKO)
The Voice of Holland en Flikken Maastricht waren vrijdagavond wederom veruit de meest bekeken tv-programma’s op prime time. De RTL 4-show scoorde 2,4 miljoen kijkers (36 procent) en de NPO 1-serie trok 1,8 miljoen kijkers (25 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De nummer drie volgt op afstand: Twee Voor Twaalf op NPO 2 kwam uit op 677.000 kijkers (10 procent). De grote SBS 6-show K3 Zoekt K3 ging de bootcampronde in met slechts 556.000 kijkers (9 procent).
Het zesde seizoen van The Voice begon vorige week met 2,6 miljoen kijkers (37 procent), dus het programma blijft nagenoeg stabiel. De auditie-afleveringen van het eerste tot en met het vijfde seizoen scoorden gemiddeld 2,5 miljoen, 3,5 miljoen, 2,9 miljoen, 2,6 miljoen en 2,3 miljoen kijkers.
Waar The Voice 100.000 kijkers verliest, pakt Flikken er weer 100.000 bij. Ook K3 Zoekt K3 krabbelt iets op ten opzichte vorige week, toen er slechts 450.000 mensen keken.
NPO 1 vooravondwinnaar; RTL 4 late night-winnaar
De andere topscoorders op vrijdag waren als vertrouwd vooral de vooravondprogramma’s van NPO 1 en RTL 4: Achtuurjournaal trok 2 miljoen kijkers (33 procent), GTST 1,7 miljoen (27 procent), DWDD (1,2 miljoen, 26 procent) en Half Acht Nieuws (1,2 miljoen, 23 procent). SBS 6 trok 579.000 kijkers (11 procent) met Utopia.
De late avond-winnaar was RTL Late Night, dat dankzij The Voice uitkwam op 1,5 miljoen kijkers (30 procent). Het zilver op de late avond is voor Hart van Nederland (865.000, 18 procent), het brons voor Kanniewaarzijn (815.000, 14 procent). Pauw trok 618.000 kijkers (15 procent).
De laatste Man Bijt Hond trok 494.000 kijkers (12 procent) naar NPO 2.
De zender top drie bestaat uit RTL 4 (29 procent), NPO 1 (19 procent), SBS 6 (9 procent) en NPO 2 (8 procent).
Top 15 01. The Voice of Holland (RTL4) 2.400.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.948.000 03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.759.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.681.000 05. RTL Late Night (RTL4) 1.450.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 28.5% 2. NPO1 / 19.1% 3. SBS6 / 8.8% 4. NPO2 / 7.7% 5. RTL7 / 4.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 37,9% 2. Publieke Omroep 29,9% 3. SBS Groep 15,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |