Tv-zenders azen op verstoppertje-show Endemol

Het Britse tv-format Hunted van de Endemol Shine Group heeft de interesse gewekt van meerdere Nederlandse omroepen. Dat zegt Endemol Nederland-baas Laurens Drillich vandaag in De Telegraaf. Hunted volgt 28 kandidaten die vrijwillig op de vlucht staat en, binnen de landsgrenzen, uit handen moet zien te blijven van een groot team bestaande uit zoekspecialisten als ex-politiemensen en hackers. “Daarvoor krijgen zij toegang tot tal van hulpmiddelen“, aldus Drillich in de krant.

De speurneuzen kunnen gebruikmaken van telefoonaanbieders, beveiligingscamera’s en banken. Daar geven de deelnemers hun toestemming voor, benadrukt Drillich.

Het zal in Nederland niet zo groots kunnen als in Engeland, denkt hij. “Daar hebben ze bijna dertig mensen die op de kandidaten jagen; ik verwacht dat dit er in Nederland minder zijn.

Hunted speelt in op de privacydiscussie. “Veiligheid wordt steeds belangrijker en dat botst regelmatig met onze privacy“, zegt hij. “Willen we dat wel, dat overheden, maar ook kwaadwillenden, alles van ons kunnen weten?

Is het überhaupt nog wel mogelijk om onzichtbaar blijven? Wij dagen mensen uit om dat 28 dagen vol te houden. En dat levert bovenal spannende televisie op!

Als er een Nederlandse versie komt, wordt die geproduceerd door Endemol Shine-dochter Simpel Media, bekend van het programma Ontvoerd.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen