Talentenjacht K3 Zoekt K3 krabbelt verder op
De kijkcijfers van vrijdag 16 oktober 2015 (SKO)
De liveshows van de familieshow K3 Zoekt K3 zijn vrijdagavond met 746.000 kijkers van start gegaan op SBS 6, goed voor 11 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. K3 Zoekt K3 stortte drie weken geleden volledig in toen The Voice of Holland terugkeerde op de buis: het kijkersaantal zakte van bijna 1 miljoen naar 450.000. Langzaam krabbelt de show weer op: ten opzichte van dat kijkcijfersdieptepunt is het kijkersaantal inmiddels weer met 66 procent gestegen.
Twee weken geleden keken er 556.000 mensen, vorige week waren dat er 690.000 en nu dus 746.000. Er zijn na deze week nog drie liveshows te gaan, waaronder de finale.
The Voice blijft oppermachtig
K3 Zoekt K3 was het zestiende best bekeken tv-programma van de avond, maar de nummer drie op prime time. Alleen kijkcijferkanonnen The Voice of Holland en Flikken Maastricht waren meer in trek met ruim 2,4 miljoen kijkers (34 procent) op RTL 4 en bijna 1,9 miljoen kijkers (25 procent) op NPO 1.
De andere meest bekeken niet-dagelijkse programma’s op prime time waren Twee Voor Twaalf met 708.000 kijkers (10 procent) op NPO 2, In De Ban Van De Condor met 528.000 kijkers (8 procent) op NPO 1 en Voetbal Inside met 512.000 kijkers (7 procent) op RTL 7.
RTL Late Night winnaar op late avond
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), GTST (1,9 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen) en RTL Boulevard (1,1 miljoen). Utopia trok 642.000 kijkers.
RTL Late Night was dankzij The Voice late night-winnaar met 1,7 miljoen kijkers (33 procent), gevolgd door Hart van Nederland (959.000) en Pauw (834.000).
RTL 4 is avondwinnaar
RTL 4 was het meest bekeken tv-station met 28 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (19 procent), SBS 6 (10 procent) en NPO 2 (7 procent).
Top 15 01. The Voice of Holland (RTL4) 2.405.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.156.000 03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.871.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.853.000 05. RTL Late Night (RTL4) 1.686.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 28.1% 2. NPO1 / 19.3% 3. SBS6 / 10.0% 4. NPO2 / 6.5% 5. RTL7 / 4.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 36,9% 2. Publieke Omroep 29,4% 3. SBS Groep 16,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |