Bijna 700.000 kijkers voor Carlo’s TV Café


De kijkcijfers van zondag 11 oktober 2015 (SKO)

Het nieuw tv-programma Carlo’s TV Café van Carlo Boszhard is zondagavond van start gegaan met 678.000 kijkers in de vooravond van RTL 4, goed voor 16 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Carlo’s TV Café was gedurende het grootste deel van de uitzending (18.15 tot 19.20 uur) het meest bekeken programma op tv. Alleen Studio Sport, dat om 19.00 uur begon, deed zoals verwacht betere zaken met 1,4 miljoen kijkers en 27 procent marktaandeel.

Het programma van Carlo Boszhard nam het ook nog een kwartier op tegen de SBS 6-show Thuis Op Zondag met Dirk Zeelenberg en Kim-Lian van der Meij, dat tussen 17.00 en 18.30 uur een publiek van 357.000 kijkers (12 procent) trok naar SBS 6.

Carlo’s TV Café krikt de kijkcijfers van RTL 4 behoorlijk op. Het programma doet het namelijk twee keer zo goed als de herhaling van Obese, die tot afgelopen zondag op hetzelfde tijdstip werd uitgezonden.

De talkshow stond ingeklemd tussen het Zes Uur Nieuws (324.000 kijkers, 10 procent) en het Half Acht Nieuws (960.000 kijkers, 18 procent) en scoorde iets boven het avondgemiddelde van RTL 4, dat uitkwam op 15 procent.

NPO 1 heerst over zondag prime time

Waar RTL 4 gedurende de eerste drie kwartier van Carlo’s TV Café marktleider was, moest de zender het stokje om 19.00 uur overgeven aan NPO 1, dat vervolgens tot de late avond de nummer één was.

Na Studio Sport noteerde NPO 1 ruim 2,6 miljoen kijkers (39 procent) met het Achtuurjournaal, bijna 2,6 miljoen kijkers (33 procent) met Heel Holland Bakt en bijna 1,8 miljoen kijkers (25 procent) met de TV Show.

RTL 4 nummer twee op prime time

RTL 4 was de nummer twee op prime time met 1,2 miljoen kijkers (16 procent) voor Ontvoerd en 1,1 miljoen kijkers (15 procent) voor Zwarte Tulp.

De andere meest bekeken prime time-titels waren Red Mijn Vakantie met 992.000 kijkers (14 procent) op SBS 6, Penoza met 980.000 kijkers (13 procent) op NPO 3, Jeuk met 635.000 kijkers (9 procent) op NPO 3 en Wegmisbruikers met 607.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.

Verder deden ook Grensland op NPO 2 (512.000, 7 procent) en Zondag Met Lubach (484.000, 7 procent) goede zaken.

SBS 6 wint op de late avond

Op de late avond was SBS 6 de meest bekeken tv-zender met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) voor Hart van Nederland en 838.000 kijkers (19 procent) voor Shownieuws.

NPO 1 trok 992.000 kijkers (20 procent) met Studio Voetbal en 361.000 kijkers (17 procent) met de Paul de Leeuw-show Kun Je Het Al Zien. The Big Picture op RTL 4 deed 672.000 kijkers (15 procent).

Al met al waren de meest bekeken tv-zender van de avond NPO 1 (25 procent), RTL 4 (15 procent), SBS 6 (11 procent) en NPO 3 (7 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.622.000
02. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.563.000
03. TV Show (NPO1) 1.789.000
04. Studio Sport (NPO1) 1.384.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 1.256.000


06. Ontvoerd (RTL4) 1.221.000
07. Zwarte Tulp (RTL4) 1.057.000
08. Red mijn vakantie (SBS6) 992.000
09. Studio voetbal (NPO1) 992.000
10. Penoza (NPO3) 980.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 960.000
12. Shownieuws (SBS6) 838.000
13. Carlo’s TV Café (RTL4) 678.000
14. 3 op reis (NPO3) 673.000
15. The Big Picture (RTL4) 672.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.1%
2. RTL4 / 15.1%
3. SBS6 / 10.7%
4. NPO3 / 7.2%
5. NPO2 / 5.8%


6. Vero / 4.2%
7. RTL8 / 4.0%
8. NET5 / 3.2%
9. RTL7 / 2.6%
10. RTL5 / 2.5%


11. N.geog / 1.6%
12. Discov / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. SBS9 / 0.9%
15. FOX / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,1%
2. RTL Nederland 24,2%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen