VOD-markt nog voller: ook Apple met eigen series

Foto: Inge WiedijkDe video on demand-markt raakt voller en voller. Ook mediagigant Apple wil nu eigen films en series gaan produceren, net zoals bijvoorbeeld Netflix dat doet. Dat meldt Variety op basis van anonieme bronnen. Volgens de bronnen wil Apple volgend jaar beginnen met de productie van eigen content om die vervolgens aan te bieden via de Apple TV, een settopbox die gebruikt wordt als digitale videotheek. Via deze videotheek zijn ook series van bijvoorbeeld Netflix en HBO Go te bekijken.

Een andere bron beweert dat Apple serieus geprobeerd heeft om Top Gear-presentatoren Jeremy Clarkson, James May en Richard Hammond binnen te halen, maar zij kozen voor Amazon.

Met het produceren van eigen films en series kunnen video on demand-aanbieders zich onderscheiden van andere aanbieders. Zo biedt Netflix eigen series als House of Cards en Orange is the New Black aan.

Ook in Nederland vinden er soortgelijke ontwikkelingen plaats. Zo produceerde RTL de serie Zwarte Tulp ‘exclusief’ voor zijn VOD-kanaal Videoland, hoewel die serie zondag toch ook op RTL 4 in première gaat.

KPN werkt aan de nieuwe dramaserie Brussel, die exclusief voor zijn klanten te zien zal zijn.

Veel mediaconsumenten ergeren zich eraan dat het VOD-aanbod versplinterd raakt door de vele aanbieders. Zij wenden zich tot Popcorn Time, een gratis, maar illegaal alternatief die wél alle films en series heeft.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen