Voetbal Inside trapt af met half miljoen kijkers
De kijkcijfers van maandag 10 augustus 2015 (SKO)
Voetbal Inside, de opvolger van Voetbal International, is maandagavond van start gegaan met 537.000 kijkers op RTL 7. Die score was genoeg voor precies 10 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dankzij het anderhalf uur durende Voetbal Inside met presentator Wilfred Genee was RTL 7 de vijfde zender van het land met ruim 5 procent marktaandeel. De zender top vier bestaat uit NPO 1 (24 procent), RTL 4 (13 procent), SBS 6 (12 procent) en NPO 2 (9 procent).
De gehele programma top drie bestaat uit NPO 1-titels: We Zijn Er Bijna trok 1,7 miljoen kijkers (31 procent), het Achtuurjournaal deed 1,5 miljoen kijkers (33 procent) en Groeten van MAX noteerde 1,4 miljoen kijkers (26 procent).
De top vijf wordt afgemaakt door de late nigt-titels van SBS 6: Hart van Nederland zette 1,3 miljoen kijkers (29 procent) neer en Shownieuws 1,2 miljoen kijkers (30 procent).
SBS 6 was oppermachtig op de late avond. Het meest bekeken alternatief was Nieuwsuur met 813.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, gevolgd door Jinek met 661.000 kijkers (21 procent) op NPO 1. RTL 4 deed 318.000 kijkers (7 procent) met Moordvrouw.
Op prime time scoorde SBS 6 een aardige 570.000 kijkers (11 procent) met De 25. Daarmee won het programma van RTL 4, dat 485.000 kijkers (9 procent) trok met CSI en 448.000 kijkers (8 procent) met The Finder.
RTL 4 scoorde vooral in de vooravond: Half Acht Nieuws trok 1 miljoen kijkers (27 procent), RTL Boulevard deed 837.000 kijkers (25 procent) en Wie Doet De Afwas had er 789.000 (17 procent).
NPO 2 was het meest bekeken alternatief voor de prime time-hits van NPO 1. De Slimste Mens noteerde 1,1 miljoen kijkers (22 procent).
Top 15 01. We zijn er bijna (NPO1) 1.715.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.509.000 03. Groeten van MAX (NPO1) 1.371.000 04. Hart van Nederland (SBS6) 1.348.000 05. Shownieuws (SBS6) 1.153.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 23.6% 2. RTL4 / 13.1% 3. SBS6 / 12.3% 4. NPO2 / 8.9% 5. RTL7 / 5.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,0% 2. RTL Nederland 23,4% 3. SBS Groep 22,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |