VARA zat niet te wachten op Koefnoen

Koefnoen is al ruim tien jaar te zien bij de AVRO, maar in eerste instantie hebben Paul Groot en Owen Schumacher geprobeerd om het programma op de buis te krijgen bij de VARA. Dat vertelt Groot in een interview met de Volkskrant. Koefnoen kwam voort uit VARA’s Kopspijkers. “We waren toe aan een eigen programma, maar de toenmalige chef van de VARA was daar niet heel happig op. Daarom zijn we naar de AVRO overgestapt, waar we wel de kans kregen om Koefnoen te maken.

Kopspijkers begon te vervelen, vertelt Groot. “Na een paar jaar vonden we dat de rubriek bij Kopspijkers zijn beperkingen kreeg, doordat we iedere week in dezelfde setting zaten. ‘Meneer Spijkerman dit, meneer Spijkerman dat.’ Er was niet veel budget voor extra filmpjes en grotere producties.

Koefnoen heeft een veel flexibeler format. “Samen met Owen maak ik het programma nu voor het elfde jaar en nog steeds hebben we de vrijheid om te experimenteren met nieuwe typetjes en sketches.”

Het nieuwe seizoen van Koefnoen begon zaterdagavond met 867.000 kijkers en 17 procent marktaandeel op NPO 1.

Meer in AVRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen