Ruim 1,5 miljoen kijkers voor nudisten in Ik Vertrek


De kijkcijfers van zaterdag 15 augustus 2015 (SKO)

De derde aflevering van de jubileumserie 10 Jaar Ik Vertrek tikte zaterdagavond de grens van 1,5 miljoen kijkers (29 procent) aan op NPO 1. Daarmee was het programma de winnaar op prime time en de nummer twee van de avond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. In 10 Jaar Ik Vertrek blikken BN’ers terug op hun favoriete aflevering. Zaterdag was het de beurt aan Chantal Janzen en zij koos voor de aflevering over de familie Dierick die een naturistencamping begon in Zuid-Frankrijk.

Het is de meest bekeken aflevering van 10 Jaar Ik Vertrek tot nu toe. De eerste aflevering met Paul de Leeuw trok 1,3 miljoen kijkers en aflevering twee met Marga van Praag deed 1,2 miljoen kijkers. Ook die afleveringen waren prime time-winnaar.

De enige drie programma’s die zaterdag boven het miljoen uitkwamen, waren te zien op NPO 1. Naast 10 Jaar Ik Vertrek gaat het om Studio Sport Eredivisie met 1,6 miljoen kijkers (31 procent) en het Achtuurjournaal met 1,4 miljoen kijkers (30 procent). Dokter Deen stelde na 10 Jaar Ik Vertrek fiks teleur met 578.000 kijkers (11 procent).

Al met al was NPO 1 weer oppermachtig met 21 procent marktaandeel. Op twee staat RTL 4 met dik 14 procent, op drie SBS 6 met bijna 10 procent en op vier NPO2 met ruim 7 procent.

RTL 4 had met het door 926.000 mensen (17 procent) bekeken De Jongens tegen de Meisjes het meest bekeken alternatief voor 10 Jaar Ik Vertrek in huis. Verder scoorde de zender vooral met het Half Acht Nieuws (822.000, 20 procent), All You Need Is Love (686.000, 15 procent) en Wie Ben Ik (681.000, 14 procent).

Hart van Nederland was de topscoorder van SBS 6 met 625.000 kijkers (11 procent), gevolgd door de vooravondprogramma’s Lachen om home videos met 596.000 kijkers (14 procent) en De 25 Grappigste Mafkezen (506.000, 16 procent). Op prime time trok de film Alvin and the Chipmunks Chipwrecked 368.000 kijkers (7 procent).

NPO 2 scoorde vooral met Nieuwsuur (661.000 kijkers, 12 procent). De meest bekeken uitzending op een niet-top vier-zender was de film The Code met 309.000 kijkers (6 procent) op RTL 5.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.589.000
02. 10 Jaar Ik Vertrek (NPO1) 1.538.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 1.372.000
04. De Jongens tegen de Meisjes (RTL4) 926.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 822.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 755.000
07. EenVandaag (NPO1) 729.000
08. All you need is love (RTL4) 686.000
09. Wie Ben Ik (RTL4) 681.000
10. Nieuwsuur (NPO2) 661.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 625.000
12. Studio Sport (NPO1) 599.000
13. Lachen om home videos (SBS6) 596.000
14. Dokter Deen (NPO1) 578.000
15. De 20 Grappigste Mafkezen (SSB6) 506.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.7%
2. RTL4 / 14.3%
3. SBS6 / 9.7%
4. NPO2 / 7.1%
5. NET5 / 4.6%


6. RTL7 / 4.5%
7. RTL5 / 4.2%
8. Vero / 2.7%
9. NPO3 / 2.4%
10. FOXEre1 / 2.3%


11. RTL8 / 2.1%
12. FOXEre3 / 1.4%
13. FOX / 1.2%
14. Discov / 1.1%
15. TLC / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 30,2%
2. RTL Nederland 25,1%
3. SBS Groep 18,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen