Omroep MAX pakt goud op maandag én woensdag
De kijkcijfers van woensdag 12 augustus 2015 (SKO)
Omroep MAX is op twee avonden in de week de winnaar op prime time: op maandag én woensdag. Net als We Zijn Er Bijna op maandag, pakte ook de MAX-titel Droomhuis Gezocht woensdag goud op prime time: er keken 1,2 miljoen mensen (24 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. NPO 1, dat verder vooral scoorde met het Achtuurjournaal (1,4 miljoen, 31 procent) en Lewis (1,1 miljoen, 21 procent), was de meest bekeken tv-zender van de avond met 20 procent aandeel.
RTL 4 was de nummer twee van de avond met 14 procent aandeel. De meest bekeken titels waren het Half Acht Nieuws met 887.000 kijkers (24 procent), Love is in the Air met 783.000 kijkers (15 procent) en RTL Boulevard met 778.000 kijkers (24 procent). De herhaling van Chantal blijft slapen om half negen trok een teleurstellende 519.000 kijkers (10 procent).
NPO 2, met 12 procent aandeel de derde zender, had met De Slimste Mens (1,2 miljoen, 23 procent) het op een na meest bekeken programma op prime time in huis en met Studio Sport Eredivisie de winnaar op de late avond. Daar keken 1,1 miljoen mensen (25 procent) naar.
De nummer vier van de avond was SBS 6 met 10 procent aandeel. De toppers waren Hart van Nederland met 947.000 kijkers (24 procent), Shownieuws met 800.000 kijkers (26 procent) en Utopia met 469.000 kijkers (12 procent). Op prime time trok de film Bad Company 410.000 kijkers (8 procent).
De 3LAB-programma’s Tr3nding en Minima scoorden 89.000 kijkers (2 procent) en 125.000 kijkers (2 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.387.000 02. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.196.000 03. De Slimste Mens (NPO2) 1.152.000 04. Studio Sport Eredivisie (NPO2) 1.085.000 05. Lewis (NPO1) 1.077.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.1% 2. RTL4 / 14.0% 3. NPO2 / 12.0% 4. SBS6 / 10.2% 5. NET5 / 5.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,6% 2. RTL Nederland 24,2% 3. SBS Groep 19,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |