Nieuwe tv-zender RTL Z onthult logo

Foto: MAXHet logo van de nieuwe tv-zender RTL Z is onthuld. Deze komt vanaf nu ook voorbij in een teaser-commercial op alle RTL-zenders, waarmee wordt afgeteld naar de start van ‘het nieuwe RTL Z’ op maandag 7 september. Dat heeft de zender bekendgemaakt. RTL Z krijgt een nieuwe vormgeving, die herkenbaar de link legt met het huidige RTL Z Nieuws. “De Z in het logo is vernieuwd en krachtig neergezet”, aldus de zender, die de nieuwe slogan ‘Business, not as usual’ voert.

Ontwerpbureau Smörgåsbord tekende voor de vormgeving, zowel voor de algemene huisstijl als de zendervormgeving. Vooruitkijken en vooruitgang centraal. “Dit betekent dat alles zich rondom een vast punt aan de horizon centreert, het zogenaamde ‘one point perspective’ naar de signatuur van filmregisseur Stanley Kubrick.”

De teaser-commercial is onderdeel van een bredere marketingcampagne. Deze start 7 september met als doel het publiek met het nieuwe Z kennis te laten maken.

De marketingcampagne is sterk visueel  en focust op vernieuwing en inspirerende ideeën die de wereld in beweging brengen. Creatief bureau WE ARE Pi produceerde de campagne voor RTL Z.

De avondprogrammering van het nieuwe RTL Z biedt verdieping, achtergronden en ontspanning. Op weekdagen is de avond van RTL Z herkenbaar geprogrammeerd:

18.00u – Z Today. Presentatie: Peter van Zadelhoff
20.30u – Z Doc
21.30u – Van Liempt Live. Presentatie: Paul van Liempt
22.30u – Themaprogramma’s, iedere werkdag een ander programma: Bright TV (tech), Money Talks (personal finance), Toekomstmakers (innovatie), Dunk! (opinie) en Z in Zaken (business).
23.00u – Z Talks. Presentatie: Jim Stolze
23.15u – Van Liempt Live herhaling

Overdag legt RTL Z de focus op algemeen nieuws en financieel-economisch nieuws.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen