Goede start voor derde Linda’s Zomerweek


De kijkcijfers van maandag 24 augustus 2015 (SKO)

Foto: Lilian van RooijHet derde seizoen van de Linda de Mol-talkshow Linda’s Zomerweek is maandagavond van start gegaan met 1,3 miljoen kijkers en 22 procent marktaandeel op RTL 4. Daarmee was het programma de nummer zes van de avond en de nummer één op de late avond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Linda’s Zomerweek, dat van 21.30 tot 23.30 uur op zender was, overtreft het late (show)nieuws op SBS 6, dat afgelopen zomer de late night-winnaar was.

Hart van Nederland en Shownieuws duiken onder de miljoengrens. Die programma’s komen uit op 967.000 (18 procent) en 790.000 kijkers (19 procent), wat nog steeds zeer mooie scores zijn voor SBS 6. NPO 1 zette met Jinek 607.000 kijkers (18 procent) neer.

De Mol ontving in de eerste aflevering van Linda’s Zomerweek het echtpaar Wesley en Yolanthe Sneijder. Zij hebben niet voor een record gezorgd. De meest bekeken aflevering ooit trok 1,4 miljoen kijkers en was de seizoensopener van vorig jaar met Albert Verlinde en Eva Jinek.

Door het succes van Linda’s Zomerweek scoort RTL 4 zijn hoogste avondmarktaandeel sinds eind juni: ruim 18 procent. De andere meest bekeken RTL 4-titels waren Half Acht Nieuws (1,4 miljoen, 28 procent) en GTST (837.000, 14 procent). Vlak voor Linda’s Zomerweek trok CSI 639.000 kijkers (10 procent).

NPO 1 blijft winnaar

NPO 1 was opnieuw de winnaar van de avond met 21 procent marktaandeel, met name dankzij het door 2 miljoen mensen (34 procent) bekeken Achtuurjournaal en prime time-winnaars We Zijn Er Bijna (1,6 miljoen, 25 procent) en Groeten van MAX (1,5 miljoen, 23 procent).

SBS 6, de derde zender van de avond met 10 procent aandeel, scoorde op prime time 460.000 kijkers (7 procent) met Under the Dome. Het nieuwe programma De Leukste Websnacks deed om acht uur 492.000 kijkers (9 procent).

De meest bekeken prime time-titels op niet-top drie-zenders waren De Slimste Mens met 1,5 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 2, Nieuwsuur met 751.000 kijkers (13 procent) op NPO 2 en Voetbal Inside met 619.000 kijkers (10 procent) op RTL 7.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.955.000
02. We zijn er bijna (NPO1) 1.595.000
03. Groeten van MAX (NPO1) 1.485.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.452.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.360.000


06. Linda’s Zomerweek (RTL4) 1.261.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.139.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 967.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 950.000
10. EenVandaag (NPO1) 934.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 837.000
12. Sportjournaal (NPO1) 835.000
13. Floortje naar het einde (NPO1) 833.000
14. Shownieuws (SBS6) 790.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 751.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.0%
2. RTL4 / 18.3%
3. NPO2 / 9.5%
4. SBS6 / 9.3%
5. RTL7 / 5.3%


6. NET5 / 3.9%
7. Vero / 3.8%
8. NPO3 / 3.8%
9. RTL8 / 2.7%
10. RTL5 / 2.0%


11. SBS9 / 1.0%
12. TLC / 0.9%
13. N.geog / 0.8%
14. Discov / 0.7%
15. FOXEre1 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,3%
2. RTL Nederland 28,3%
3. SBS Groep 18,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen