Woensdagse herhalingen SBS 6 zijn kijkcijferflop
De kijkcijfers van woensdag 22 juli 2015 (SKO)
SBS 6 ziet zijn kijkcijfers op de woensdagavond flink inzakken. Een week na de succesvolle MH17-avond, weten de herhalingen van Waar is De Mol en ’t Is Hier Fantasties niet genoeg kijkers te bekoren voor een plek in de dagelijkse top 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Vooral de herhaling van de Johnny de Mol-show Waar is De Mol liet de kijker massaal links liggen. Er keken slechts 210.000 mensen naar de uitzending, goed voor 4 procent marktaandeel.
’t Is Hier Fantasties kwam daarna uit op 318.000 kijkers (6 procent). Iets beter, maar gemiddeld genomen scoort SBS 6 bar slecht op prime time-woensdag.
Utopia (497.000, 13 procent) in de vooravond en het (show)nieuws op de late avond deden het een stuk beter op SBS 6. Hart van Nederland (1,2 miljoen, 25 procent) en Shownieuws (1 miljoen, 26 procent) waren de late night-winnaars.
Ook RTL 4 stelt al weken teleur met een programmering vol herhalingen. Ook de herhalingen van woensdag waren geen hit. Hotter Than My Daughter kwam uit op 561.000 kijkers (11 procent), waarna Love is in the Air 730.000 kijkers (14 procent) deed.
Alle kijkers kozen opnieuw massaal voor NPO 1, dat al 21 dagen op rij de meest bekeken zender van het land is. Vooral het Achtuurjournaal (1,6 miljoen, 36 procent) en de nabeschouwing van de Tour de France (1,3 miljoen, 52 procent) waren toppers.
NPO 1 had ook de prime time-winnaar in huis: Het Gevoel van de Vierdaagse deed 1,3 miljoen kijkers (25 procent). Het succes van De Slimste Mens leidt wel tot lagere kijkcijfers voor Droomhuis Gezocht, dat van 1,4 miljoen naar 948.000 kijkers (19 procent) zakt.
De Slimste Mens wist ditmaal 1,2 miljoen kijkers (24 procent) te bekoren.
Wie Doet De Afwas? op RTL 4 kwam uit op 828.000 kijkers (18 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.597.000 02. Tour de France NB (NPO1) 1.337.000 03. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 1.272.000 04. De Slimste Mens (NPO2) 1.205.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 1.172.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.9% 2. RTL4 / 13.8% 3. SBS6 / 10.1% 4. NPO2 / 9.3% 5. NET5 / 5.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,0% 2. RTL Nederland 23,9% 3. SBS Groep 21,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |