RTL 4 duikt onder 9 procent marktaandeel

Foto: RTLRTL 4 scoorde zondagavond voor het eerst dit jaar minder dan 9 procent marktaandeel. Het station wist ’s avonds slechts 8,7 procent van alle tv-kijkers te bekoren, waarmee het de vierde zender van het land was. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar RTL 4 in het hoogseizoen bijna dagelijks wedijvert met NPO 1 om de eerste plek op de eretribune, weet de commerciële zender in de zomer géén programmering neer te zetten die de miljoenen tv-kijkers aanspreekt.

Het enige RTL 4-programma dat zondag veel kijkers was te boeien, was het Half Acht Nieuws met 879.000 kijkers (17 procent).

Op prime time had RTL 4 een dubbele portie Duits drama op het menu staan, de serie Alarm für Cobra 11, maar daar wordt de kijker niet heel warm van. Er keken 602.000 (10 procent) en 669.000 kijkers (11 procent), scores die ver onder RTL 4’s gemiddelde liggen.

Op de late avond zakte RTL 4 nog verder weg met slechts 264.000 kijkers (5 procent) voor Jouw Vrouw Mijn Vrouw VIPS.

Drie zenders deden het zondagavond beter. NPO 1 was oppermachtig met 27 procent aandeel. Tv-kijkend Nederland koos massaal voor de nieuwe aflevering van Een tegen 100, die met 1,5 miljoen kijkers maar liefst 24 procent van alle tv-kijkers op dat moment inpikte.

NPO 2 kwam dankzij Zomergasten uit op 9 procent en SBS 6 kwam dankzij zijn succesvolle late avond ook net iets hoger uit dan RTL 4.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen