NPO 1 al 23 avonden op rij onverslaanbaar
De kijkcijfers van vrijdag 24 juli 2015 (SKO)
NPO 1 was vrijdagavond voor de 23ste avond op rij ’s lands meest bekeken tv-zender. Met 22 procent marktaandeel bleef het zijn concurrenten RTL 4 (16 procent), SBS 6 (10 procent) en NPO 2 (9 procent) ver voor. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De drie toppers van de avond waren allemaal te zien op NPO 1, namelijk het Achtuurjournaal (1,6 miljoen, 35 procent), Zesuurjournaal (1,4 miljoen, 45 procent) en Het Gevoel van de Vierdaagse (1,2 miljoen, 22 procent).
Verder scoorde NPO 1 ’s middags 1 miljoen kijkers (53 procent) met de Tour de France en keken er na het Achtuurjournaal 934.000 mensen (18 procent) naar een herhaling van Flikken Maastricht.
RTL 4 scoorde vooral met de Nance Coolen-show Staatsloterij: Puur Geluk, die 990.000 kijkers (19 procent) wist te bekoren. Verder waren vooral het Half Acht Nieuws (845.000, 21 procent) en Wie Doet De Afwas (775.00, 16 procent) succesvol.
SBS 6 scoorde op prime time 524.000 kijkers (10 procent) met de film Die Hard: With A Vengeance. Door deze film waren Hart van Nederland en Shownieuws te zien met mini-edities, die goed waren voor 951.000 en 1,3 miljoen kijkers.
NPO 2 had de nummer twee op prime time in huis: De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (22 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.605.000 02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.436.000 03. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 1.183.000 04. De Slimste Mens (NPO2) 1.151.000 05. Tour de France (NPO1) 1.029.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.6% 2. RTL4 / 15.9% 3. SBS6 / 10.1% 4. NPO2 / 8.5% 5. RTL7 / 4.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,1% 2. RTL Nederland 26,5% 3. SBS Groep 18,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |