GTST-vervanger Wie Doet De Afwas? blijft stabiel
De kijkcijfers van dinsdag 7 juli 2015 (SKO)
De tweede aflevering van Wie Doet De Afwas, de zomerse vervanger van Goede Tijden Slechte Tijden, trok dinsdagavond ongeveer evenveel kijkers als de eerste aflevering op maandagavond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na de door 824.000 mensen (17 procent marktaandeel) bekeken eerste aflevering van Wie Doet De Afwas, zaten er dinsdag 859.000 kijkers (17 procent) klaar voor het culinaire spelprogramma. Daarmee blijft RTL 4 de nummer twee in het acht uur-slot.
De absolute nummer één blijft NPO 1, dat met het Achtuurjournaal 1,8 miljoen kijkers (36 procent) trok. De nummer drie was Geld Maakt Gelukkig met 411.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.
NPO 1 was veruit de meest bekeken tv-zender van de avond met 24 procent aandeel. De commerciële concurrenten RTL 4 en SBS 6 volgen op afstand met 13 en 12 procent marktaandeel.
De gehele programma top drie bestaat uit top drie titels. Naast het Achtuurjournaal, zijn dat het Zesuurjournaal (1,4 miljoen, 40 procent) en prime time-winnaar Opsporing Verzocht (1,3 miljoen, 24 procent).
Na Opsporing Verzocht wist NPO 1 ruim 1,1 miljoen kijkers (21 procent) te boeien met Hello Goodbye en 912.000 kijkers (18 procent) met Falco.
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Nieuwsuur met 858.000 kijkers (16 procent) op NPO 2, Grillmasters met 644.000 kijkers (12 procent) op RTL 4 en NCIS met 603.000 kijkers (11 procent) op SBS 6.
De winnaar op de late avond was SBS 6 met 1,2 miljoen kijkers (23 procent) voor Hart van Nederland en 1,1 miljoen kijkers (26 procent) voor Shownieuws.
Het verslag van de Tour de France wist 1 miljoen kijkers (50 procent) te vermaken. Studio Tour op NPO 1 en Tour Du Jour op RTL 7 kwamen uit op respectievelijk 873.000 kijkers (21 procent) en 359.000 kijkers (7 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.825.000 02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.381.000 03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.256.000 04. Hart van Nederland (SBS6) 1.178.000 05. EenVandaag (NPO1) 1.146.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 23.6% 2. RTL4 / 13.2% 3. SBS6 / 11.7% 4. NPO2 / 6.7% 5. RTL5 / 4.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 33,7% 2. RTL Nederland 25,1% 3. SBS Groep 20,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |