De Slimste Mens is prime time-winnaar
De kijkcijfers van dinsdag 21 juli 2015 (SKO)
De tweede aflevering van De Slimste Mens trok dinsdagavond, net als de seizoensopener op maandag, een publiek van 1,2 miljoen kijkers naar NPO 2. Daarmee werd 25 procent marktaandeel binnengehaald. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar de quiz maandag nog werd overtroffen door twee NPO 1-hits, was de score dinsdag genoeg om het tot prime time-winnaar te schoppen. De nummer twee was NPO 1’s Het Gevoel van de Vierdaagse met 1,1 miljoen kijkers (22 pct).
Alle andere prime time-titels scoorden onder de miljoengrens. De top vijf wordt afgemaakt door Falco met 877.000 kijkers (18 procent) op NPO 1, Nieuwsuur met 659.000 kijkers (13 procent) op NPO 2 en Life Story met 583.000 kijkers (12 procent) op NPO 1.
RTL 4 valt op prime time buiten de kijkcijfer top 15. Grillmasters staat op 16 met 543.000 kijkers (11 procent), terwijl TV Makelaar genoegen moest nemen met een 22ste plaaats. Daar keken 477.000 mensen (10 procent) naar.
SBS 6 bracht op prime time een dubbele aflevering van NCIS, waar 400.000 (9 procent) en 531.000 mensen (11 procent) naar keken.
De toppers in de vooravond waren het Achtuurjournaal (1,5 miljoen, 33 procent), Half Acht Nieuws (906.000, 24 procent), RTL Boulevard (856.000, 26 procent) en Wie Doet De Afwas (793.000, 18 procent).
De late night-winnaar was SBS 6 met 1,2 miljoen kijkers (24 procent) voor Hart van Nederland en 1 miljoen (25 procent) voor Shownieuws.
De zender top vier bestaat uit NPO 1 (18 procent), RTL 4 (14 procent), SBS 6 (12 procent) en NPO 2 (10 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.453.000 02. De Slimste Mens (NPO2) 1.187.000 03. Hart van Nederland (SBS6) 1.147.000 04. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 1.058.000 05. Shownieuws (SBS6) 1.023.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 18.4% 2. RTL4 / 13.7% 3. SBS6 / 11.7% 4. NPO2 / 9.9% 5. NET5 / 5.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 31,3% 2. RTL Nederland 24,4% 3. SBS Groep 21,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |