Beste Zangers sluit af met seizoensrecord
De kijkcijfers van zaterdag 25 juli 2015 (SKO)
Het achtste seizoen van De Beste van Zangers van Nederland trok zaterdagavond met de seizoensfinale 1,2 miljoen kijkers naar NPO 1, goed voor 21 procent marktaandeel. Daarmee is het de meest bekeken aflevering van dit seizoen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Beste Zangers van Nederland kwam dit seizoen slechts één keer eerder boven de miljoengrens uit. Het stormachtige weer hielp de amusementsshow aan mooie kijkcijfers voor de slotaflevering.
De Beste Zangers was de nummer één op prime time en de nummer vijf van de avond. Vier uitzendingen, allemaal te zien op NPO 1, deden het beter: het Achtuurjournaal (2,2 miljoen, 40 procent), Tour de France (1,9 miljoen, 60 procent), Zesuurjournaal (1,6 miljoen, 40 procent) en EenVandaag (1,2 miljoen, 30 procent).
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Ik Vertrek met 1,2 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1, De Jongens tegen de Meisjes met 1 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4, Wie Ben Ik met 770.000 kijkers (14 procent) op RTL 4 en de film Up met 591.000 kijkers (10 procent) op SBS 6.
De winnaars op de late avond waren Hart van Nederland met 1,2 miljoen kijkers (22 procent) op SBS 6 en All You Need Is Love met 885.000 kijkers (19 procent) op RTL 4.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.201.000 02. Tour de France (NPO1) 1.876.000 03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.559.000 04. EenVandaag (NPO1) 1.199.000 05. Beste Zangers van Nederland (NPO1) 1.192.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.7% 2. RTL4 / 15.0% 3. SBS6 / 10.6% 4. NPO2 / 5.6% 5. RTL7 / 5.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 30,2% 2. RTL Nederland 25,9% 3. SBS Groep 18,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |