Ruim half miljoen kijkers voor nieuwe Barbie-soap
De kijkcijfers van dinsdag 2 juni 2015 (SKO)
Samantha en Michael nemen er nog eentje, de nieuwe soap van realityster Samantha ‘Barbie’ de Jong, is dinsdagavond van start gegaan met 530.000 kijkers op RTL 5. Daarmee werd ruim 8 procent marktaandeel neergezet. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Barbie blijft de succesvolste realityster van RTL 5. De seizoensopener van haar soapserie scoorde dinsdag maar liefst 98 procent boven het laatste weekgemiddelde van RTL’s jongerenzender.
De rest van de programmering trok het marktaandeel van RTL 5 flink naar beneden, want het station was de nummer acht van de avond met 3,5 procent aandeel.
De nummer één van de avond was RTL 4 (ruim 21 procent). De topscoorders waren Goede Tijden Slechte Tijden (1,5 miljoen, 24 procent), Mijn Leven In Puin (1,4 miljoen, 22 procent) en Herrie in Hotel Spaander (1,4 miljoen, 21 procent).
NPO 1 volgt vlak daarna met bijna 21 procent. Die zender had met het Achtuurjournaal (2,1 miljoen, 35 procent) de winnaar van de avond in huis en met Opgelicht (1,6 miljoen, 24 procent) de winnaar op prime time. Opsporing Verzocht kwam uit op 1,3 miljoen kijkers (21 procent).
Het brons ging naar SBS 6 met bijna 10 procent aandeel, vooral dankzij Hart van Nederland (1,1 miljoen, 18 procent). Op prime time trok NCIS 592.000 kijkers (9 procent).
NPO 2 trok 373.000 kijkers (6 procent) met de seizoenspremière van Lekker Weertje.
RTL Boulevard (980.000 kijkers) trok meer kijkers dan concurrent Shownieuws (862.000), EenVandaag (924.000) was de meest bekeken actualiteitenrubriek, gevolgd door Editie NL (763.000) en Utopia trok 585.000 kijkers.
De meest bekeken film van de avond was Angels & Demons met 403.000 kijkers op RTL 7.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.145.000 02. Opgelicht (NPO1) 1.587.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.495.000 04. Mijn leven in puin (RTL4) 1.401.000 05. Herrie in Hotel Spaander (RTL4) 1.357.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 21.3% 2. NPO1 / 20.9% 3. SBS6 / 9.8% 4. NPO2 / 6.3% 5. RTL7 / 5.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 32,1% 2. Publieke Omroep 30,9% 3. SBS Groep 18,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |