Presentatiedebuut Marco Borsato slecht bekeken


De kijkcijfers van woensdag 10 juni 2015 (SKO)

Foto: RTLDe benefietshow Friends For War Child, het presentatiedebuut van Marco Borsato, is woensdag slecht bekeken op NPO 1. Er keken 561.000 mensen naar de prime time-show, goed voor nog geen 11 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dat Friends For War Child direct na prime time-winnaar Droomhuis Gezocht (1,2 miljoen kijkers en 24 procent aandeel) geprogrammeerd stond, voorkwam niet dat de show de hekkensluiter van de kijkcijfer top 15 werd.

Een marktaandeel van 10,5 procent is zwaar teleurstellend voor NPO 1, dat over de hele avond gezien uitkwam op dik 17 procent marktaandeel. Mogelijk is tv-kijkend Nederland goede doelen-moe.

Naast Droomhuis Gezocht waren de meest bekeken programma’s op prime time Nieuwsuur met 758.000 kijkers (14 procent) op NPO 2, Hotter Than My Daughter met 738.000 kijkers (14 procent) op RTL 4 en Wie Overleeft Nederland met 699.000 kijkers (13 procent) op RTL 4.

SBS 6 stelde helemaal teleur op prime time met slechts 369.000 kijkers (7 procent) voor de Beau van Erven Dorens-reeks ’t Is Hier Fantasties.

Tegenover de grote zenders wonnen de kleinere zenders woensdagavond wat terrein op prime time. Zo trok Draadstaal op NPO 3 een aardige 462.000 kijkers (9 procent) en kwam Criminal Minds op Veronica uit op 431.000 kijkers (8 procent).

In de vooravond trokken naast acht uur-toppers Journaal (1,4 miljoen, 31 procent) en GTST (1,3 miljoen, 28 procent) vooral Half Acht Nieuws (1 miljoen, 2 procent) en RTL Boulevard (830.000, 24 procent) veel kijkers.

Op de late avond won RTL Late Night (907.000, 22 procent) van Hart van Nederland (878.000, 17 procent) en Jinek (508.000, 14 procent).

Utopia trok 509.000 kijkers (13 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.435.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.349.000
03. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.234.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.032.000
05. RTL Late Night (RTL4) 907.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 878.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 830.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 826.000
09. EenVandaag (NPO1) 800.000
10. Nieuwsuur (NPO2) 758.000


11. Hotter than my daughter (RTL4) 738.000
12. Shownieuws (SBS6) 707.000
13. Wie overleeft Nederland (RTL4) 699.000
14. Editie NL (RTL4) 620.000
15. Friends for War Child (NPO1) 561.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 19.0%
2. NPO1 / 17.2%
3. SBS6 / 8.7%
4. NPO2 / 7.0%
5. NET5 / 5.8%


6. Vero / 5.8%
7. RTL7 / 4.7%
8. RTL5 / 4.3%
9. NPO3 / 4.1%
10. RTL8 / 2.2%


11. Discov / 1.4%
12. SBS9 / 1.0%
13. TLC / 0.9%
14. N.geog / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 30,2%
2. Publieke Omroep 28,3%
3. SBS Groep 21,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen