BBQ-show Martijn Krabbé zakt verder in op RTL 4
De kijkcijfers van dinsdag 23 juni 2015 (SKO)
De barbecueshow van Martijn Krabbé en Herman den Blijker heeft dinsdagavond opnieuw kijkers verloren op RTL 4. De derde aflevering van het door Jupiler gesponsorde Grillmasters kwam uit op 706.000 kijkers, goed voor bijna 12 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Grillmasters begon twee weken geleden met 909.000 kijkers en 15 procent aandeel, wat voor RTL 4 al een redelijk voorzichtige score is. Vorige week keken er 801.000 mensen (13 procent).
Met de derde aflevering van Grillmasters hebben Krabbé en Den Blijker voor de tweede week op rij ingeleverd. Ze scoorden dinsdag 26 procent onder het avondgemiddelde van RTL 4, dat toch al een benedengemiddelde avond had met 16 procent aandeel.
De meest bekeken RTL 4-titels waren dinsdag Goede Tijden Slechte Tijden (1,6 miljoen, 27 procent), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen, 26 procent) en Mijn Leven In Puin (966.000, 16 procent).
De grote winnaar van de avond was NPO 1 (20 procent), dat met het Achtuurjournaal (1,8 miljoen, 32 procent) de winnaar van de avond, met Opsporing Verzocht (1,2 miljoen, 21 procent) de winnaar op prime time en met De Rijdende Rechter (1,1 miljoen, 20 procent) de winnaar op de late avond in huis had.
Tussen Opsporing Verzocht en De Rijdende Rechter in, begon de serie herhalingen van Hello Goodbye met 936.000 kijkers (16 procent).
SBS 6 was met bijna 11 procent de nummer drie, vooral dankzij Hart van Nederland (985.000, 19 procent) en Shownieuws (902.000, 22 procent). Op prime time trok NCIS 606.000 kijkers (10 procent), iets minder dan de directe concurrent Grillmasters op RTL 4.
Jinek kwam uit op 778.000 kijkers (23 procent), terwijl RTL 4 op de late avond 360.000 kijkers (8 procent) trok met Divorce.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.814.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.570.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.318.000 04. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.233.000 05. De Rijdende Rechter WV (NPO1) 1.084.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.0% 2. RTL4 / 16.1% 3. SBS6 / 10.7% 4. NPO2 / 5.8% 5. Vero / 5.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 30,0% 2. Publieke Omroep 29,7% 3. SBS Groep 22,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |