Johnny de Mol pakt brons met De Wensboom


De kijkcijfers van donderdag 14 mei 2015 (SKO)

Het nieuwe tv-programma De Wensboom met Johnny de Mol is donderdagavond van start gegaan met een mooie 1,2 miljoen kijkers op RTL 4, goed voor 18 procent marktaandeel. Daarmee was hij de nummer drie op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Mol, die iets onder RTL 4’s avondgemiddelde van ruim 19 procent scoorde, is met zijn show de opvolger van John Williams’ tv-hit Help Mijn Man Is Klusser. Daar keken vorige week ruim 1,5 miljoen mensen naar.

Slechts twee programma’s wisten nog meer kijkers te vermaken op prime time, namelijk de directe concurrent DWDD University, die op NPO 1 ruim 1,3 miljoen kijkers (21 procent) scoorde, én het aansluitend uitgezonden Op De Vlucht met bijna 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

De andere meest bekeken wekelijkse programma’s op prime time waren de Ragasjes-show Zo Zijn We Niet Getrouwd met 787.000 kijkers (12 procent) op NPO 1, De Grote Geschiedenisquiz met 701.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en Werk aan de Winkel met 618.000 kijkers op NPO 1.

De kijker koos weer massaal tussen RTL 4 en NPO 1, die met respectievelijk 19 en 17 procent marktaandeel de grote winnaars van de avond waren. SBS 6 werd derde met ruim 9 procent, NPO 2 vierde met ruim 8 procent.

SBS 6 scoorde vooral met Hart van Nederland (957.000). Op prime time trok de zender slechts 567.000 kijkers met Castle.

Vooravond en late avond

In de vooravond waren het Achtuurjournaal en Goede Tijden Slechte Tijden de winnaars met respectievelijk 1,8 miljoen en 1,4 miljoen kijkers.

Verder scoorden in de vooravond vooral De Wereld Draait Door (1 miljoen), Half Acht Nieuws (959.000) en Zesuurjournaal (812.000).

De winnaar op de late avond was RTL Late Night met ruim 1,1 miljoen kijkers op RTL 4, gevolgd door Hart van Nederland (957.000) en Shownieuws (687.000). Pauw trok 581.000 kijkers.

Film

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 747.000 en 687.000 kijkers.

De meest bekeken film van de avond was Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest met 422.000 kijkers op Veronica en de meest bekeken serie Castle.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.825.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.382.000
03. DWDD University (NPO1) 1.326.000
04. Op de vlucht (RTL4) 1.281.000
05. De Wensboom (RTL4) 1.165.000


06. RTL Late Night (RTL4) 1.131.000
07. De wereld draait door (NPO1) 1.040.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 959.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 957.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 812.000


11. Zo zijn we niet getrouwd (NPO1) 787.000
12. EenVandaag (NPO1) 760.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 747.000
14. De Grote Geschiedenisquiz (NPO2) 701.000
15. Shownieuws (SBS6) 687.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 19.2%
2. NPO1 / 17.3%
3. SBS6 / 9.1%
4. NPO2 / 8.3%
5. RTL7 / 6.7%


6. Vero / 6.0%
7. NET5 / 4.4%
8. NPO3 / 3.9%
9. RTL5 / 3.9%
10. RTL8 / 2.3%


11. Comedy / 1.0%
12. N.geog / 0.8%
13. TLC / 0.8%
14. FOX / 0.8%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,1%
2. Publieke Omroep 29,5%
3. SBS Groep 19,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen