Irene Moors vreest voor Netflix en YouTube

Irene Moors denkt dat het succes van Life 4 You nooit meer lang had kunnen duren door de opkomst van nieuwe media. Dat heeft de presentatrice gezegd op 3FM. Life 4 You, dat zondag zijn allerlaatste aflevering ooit beleeft, werd volledig gefinancierd door adverteerders. Die richten zich op jongere kijkers (20 tot 49 jaar), maar die kijken steeds vaker on demand. “We wilden niet wachten tot het minder zou worden met alles wat er gebeurt in het medialandschap“, legt Moors uit.

Men is steeds minder bereid om zondag zo vroeg de tv aan te zetten, denkt Moors. “Iedereen kijkt Netflix of YouTube, iedereen doet andere dingen en niemand kijkt echt meer serieus op bepaalde strakke tijden. Ik vroeg mij af hoe lang wij het nog vol zouden houden op die zondag. Dat wilden we voor zijn.”

Toch gaat Carlo Boszhard waarschijnlijk wél verder op de zondagmiddag. “Omdat we samen geen doorstart kunnen maken volgend seizoen, had hij zoiets van: misschien moet daar toch iets gebeuren op een andere manier. Dat is een beetje gaan borrelen en nu ontwikkelen ze het. Ik weet er het allerminste van. Dat moet hij vooral doen en ik hoop dat het een succes gaat worden.”

Voor Moors ligt er nog niets in het vooruitzicht. “We hebben dat programma vijftien jaar kunnen zien en we zijn toe aan een nieuwe stap. Die stap is er nog even niet. Maar dat maakt niet uit.”

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen