Half miljoen kijkers voor datingshow Rob Kamphues


De kijkcijfers van maandag 6 april 2015 (SKO)

Foto: VPRODe nieuwe datingshow Een Man Voor Mijn Moeder van Rob Kamphues is maandagavond om half tien met 481.000 kijkers van start gegaan op SBS 6, goed voor 7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Kamphues stond direct na de door 518.000 mensen bekeken Nationale Tweelingtest geprogrammeerd. Waar die show hekkensluiter is van de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s, komt Kamphues niet eens in het overzicht voor.

Over de hele avond gezien was SBS 6 de derde zender met bijna 9 procent marktaandeel, vooral dankzij Hart van Nederland (1,1 miljoen, 20 procent) en Shownieuws (741.000, 18 procent) op de late avond. Op prime time moest SBS 6 echter niet alleen NPO 1 en RTL 4, maar ook RTL 7 en Veronica voor laten gaan.

RTL 7 deed goede zaken met Voetbal International, dat goed was voor 720.000 kijkers en 10 procent marktaandeel. Veronica, de zusterzender van SBS 6, had met Death Race de meest bekeken film van de avond in huis: 530.000 kijkers en ruim 7 procent aandeel.

NPO 1 winnaar

NPO 1 was de winnaar van de avond met precies 20 procent marktaandeel. De tv-zender had met Droomhuis Gezocht het meest bekeken programma van de avond in huis. Er keken ruim 1,9 miljoen mensen, goed voor dik 25 procent marktaandeel.

Verder scoorde NPO 1 bijna 1,9 miljoen kijkers met het Achtuurjournaal en bijna 1,7 miljoen kijkers met Radar. De dramaserie Goedenavond Dames en Heren deed op de late avond 1,3 miljoen kijkers, waar de première vorige week goed was voor 1,1 miljoen kijkers.

Zilver voor RTL 4

De nummer twee van de avond was RTL 4 met bijna 17 procent aandeel. Topscoorders waren GTST met ruim 1,6 miljoen kijkers en 24 procent aandeel en Half Acht Nieuws met 1,3 miljoen kijkers (24 procent). Op prime time keken er 1 miljoen mensen (14 procent) naar The Blacklist en 779.000 mensen (11 procent) naar Bones.

De NPO 3-programma’s De Zeven Zeeën en Voetbal International begonnen vorige week met respectievelijk 438.000 kijkers en 334.000 kijkers, en scoren nu 279.000 en 364.000 kijkers.

Callgirl

De prime time-herhaling van Dagboek van een Callgirl op Net5 deed 191.000 kijkers. De herhaling was ingelast, omdat de kijkcijfers van de serie donderdagavond tegenover The Passion waren gehalveerd.

Top 15
01. Droomhuis gezocht (NPO1) 1.923.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.879.000
03. Radar (NPO1) 1.687.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.640.000
05. Goedenavond dames en heren (NPO1) 1.344.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.270.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.059.000
08. The Blacklist (RTL4) 1.037.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 909.000
10. RTL Late Night (RTL4) 896.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 806.000
12. EenVandaag (NPO1) 792.000
13. Bones (RTL4) 779.000
14. Shownieuws (SBS6) 741.000
15. Journaal 22:00 (NPO2) 733.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.0%
2. RTL4 / 16.6%
3. SBS6 / 8.6%
4. NPO2 / 6.3%
5. RTL7 / 6.2%


6. Vero / 5.1%
7. RTL5 / 4.3%
8. NPO3 / 4.2%
9. NET5 / 3.7%
10. RTL8 / 2.6%


11. FOX / 1.1%
12. Comedy / 1.0%
13. SBS9 / 0.9%
14. N.geog / 0.7%
15. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 30,5%
2. RTL Nederland 29,7%
3. SBS Groep 18,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen