Half miljoen kijkers voor datingshow Rob Kamphues
De kijkcijfers van maandag 6 april 2015 (SKO)
De nieuwe datingshow Een Man Voor Mijn Moeder van Rob Kamphues is maandagavond om half tien met 481.000 kijkers van start gegaan op SBS 6, goed voor 7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Kamphues stond direct na de door 518.000 mensen bekeken Nationale Tweelingtest geprogrammeerd. Waar die show hekkensluiter is van de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s, komt Kamphues niet eens in het overzicht voor.
Over de hele avond gezien was SBS 6 de derde zender met bijna 9 procent marktaandeel, vooral dankzij Hart van Nederland (1,1 miljoen, 20 procent) en Shownieuws (741.000, 18 procent) op de late avond. Op prime time moest SBS 6 echter niet alleen NPO 1 en RTL 4, maar ook RTL 7 en Veronica voor laten gaan.
RTL 7 deed goede zaken met Voetbal International, dat goed was voor 720.000 kijkers en 10 procent marktaandeel. Veronica, de zusterzender van SBS 6, had met Death Race de meest bekeken film van de avond in huis: 530.000 kijkers en ruim 7 procent aandeel.
NPO 1 winnaar
NPO 1 was de winnaar van de avond met precies 20 procent marktaandeel. De tv-zender had met Droomhuis Gezocht het meest bekeken programma van de avond in huis. Er keken ruim 1,9 miljoen mensen, goed voor dik 25 procent marktaandeel.
Verder scoorde NPO 1 bijna 1,9 miljoen kijkers met het Achtuurjournaal en bijna 1,7 miljoen kijkers met Radar. De dramaserie Goedenavond Dames en Heren deed op de late avond 1,3 miljoen kijkers, waar de première vorige week goed was voor 1,1 miljoen kijkers.
Zilver voor RTL 4
De nummer twee van de avond was RTL 4 met bijna 17 procent aandeel. Topscoorders waren GTST met ruim 1,6 miljoen kijkers en 24 procent aandeel en Half Acht Nieuws met 1,3 miljoen kijkers (24 procent). Op prime time keken er 1 miljoen mensen (14 procent) naar The Blacklist en 779.000 mensen (11 procent) naar Bones.
De NPO 3-programma’s De Zeven Zeeën en Voetbal International begonnen vorige week met respectievelijk 438.000 kijkers en 334.000 kijkers, en scoren nu 279.000 en 364.000 kijkers.
Callgirl
De prime time-herhaling van Dagboek van een Callgirl op Net5 deed 191.000 kijkers. De herhaling was ingelast, omdat de kijkcijfers van de serie donderdagavond tegenover The Passion waren gehalveerd.
Top 15 01. Droomhuis gezocht (NPO1) 1.923.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.879.000 03. Radar (NPO1) 1.687.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.640.000 05. Goedenavond dames en heren (NPO1) 1.344.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.0% 2. RTL4 / 16.6% 3. SBS6 / 8.6% 4. NPO2 / 6.3% 5. RTL7 / 6.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 30,5% 2. RTL Nederland 29,7% 3. SBS Groep 18,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |