Gordon wint van Anne Frank

Geplaatst op Thu 30 Apr 2015 om 8:52


De kijkcijfers van woensdag 29 april 2015 (SKO)

Foto: RTLHet nieuwe seizoen van Hotter Than My Daughter is woensdagavond met mooie cijfers van start gegaan op RTL 4. De Gordon-show wist om half negen 1,2 miljoen kijkers te vermaken, goed voor 18 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Gordon versloeg daarmee de Astrid Joosten-documentaire De Magie van het Dagboek van Anne Frank, die gelijktijdig werd uitgezonden bij grote concurrent NPO 1. Daar keken 902.000 mensen naar, goed voor 14 procent aandeel. 

De Gordon-show en de Anne Frank-docu vormen samen met de NPO 1-detective Wallander de prime time top drie. Wallander pakte goud op prime time met ruim 1,2 miljoen kijkers en 20 procent aandeel.

De andere meest bekeken programma’s op prime time waren RTL 4’s Thuis voor de Buis met 794.000 kijkers (12 procent), NPO 2’s Zembla met 648.000 kijkers (10 procent) en SBS 6’ Kitsch of Kassa met 645.00 kijkers (10 procent).

Gouden Bergen, de dure dramaserie van SBS 6, stelde tegenover Anne Frank en Gordon opnieuw teleur. Er keken ditmaal 571.000 kijkers, goed voor 9 procent aandeel.

Het veelbesproken NPO 3-programma Rambam wist 248.000 kijkers te vermaken.

Actualiteit

Over de hele avond gezien trokken drie programma’s meer kijkers dan prime time-winnaar Wallander: het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), GTST (1,6 miljoen) en DWDD (1,3 miljoen).

Het Achtuurjournaal was het meest bekeken actuele programma. De nieuws top zes wordt afgemaakt door Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (929.000), Zesuurjournaal (920.000), Hart van Nederland (855.000) en Editie NL (728.000).

Showrubrieken

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 820.000 en 700.000 kijkers, terwijl DWDD (1,3 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (891.000) en Pauw (613.000).

De meest bekeken film van de avond was Avatar met 351.000 kijkers op RTL 7. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was Criminal Minds met 458.000 kijkers op Veronica.

De populairste zenders van de avond waren NPO 1 (21 procent aandeel), RTL 4 (18 procent) en SBS 6 (10 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.906.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.562.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.316.000
04. Wallander (NPO1) 1.209.000
05. Hotter than my daughter (RTL4) 1.180.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.092.000
07. EenVandaag (NPO1) 929.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 920.000
09. Magie van Dagboek van Anne Frank (NPO1) 902.000
10. RTL Late Night (RTL4) 891.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 855.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 820.000
13. Thuis voor de buis (RTL4) 794.000
14. Editie NL (RTL4) 728.000
15. Shownieuws (SBS6) 700.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.7%
2. RTL4 / 17.8%
3. SBS6 / 9.7%
4. NPO2 / 7.4%
5. Vero / 5.4%


6. NPO3 / 5.2%
7. RTL7 / 5.2%
8. NET5 / 3.9%
9. RTL5 / 2.8%
10. RTL8 / 2.3%


11. Eurosp / 1.2%
12. Discov / 1.2%
13. SBS9 / 1.0%
14. Comedy / 1.0%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,3%
2. RTL Nederland 28,1%
3. SBS Groep 20,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








19 Reacties op “Gordon wint van Anne Frank”


  1. Vegas

    Wat een stomme kop bij dit artikel.

  2. Mike

    Het zegt genoeg over Nederland dat mensen liever kijken naar de ordinaire sloeries van Gordon dan naar een goede documentaire over Anne Frank.

  3. Tamara

    Gadver wat een misplaatste kop zeg

  4. Richard

    Sjees…is deze kop echt nodig? …

  5. AL2.0

    Marktaandeel SBS9 1,0% ontbreekt in de zender top 15

  6. Annemarie

    Het aantal kijkers op prime time valt best wel tegen. Ik denk dat kijkers het aanbod steeds minder de moeite waard vinden. Vraag me af hoeveel mensen bijvoorbeeld een avondje Netflix kijken.

  7. Anonymous

    Ongelooflijk walgelijke move van deze site om in bovenstaande kop en artikel een strijd te maken tussen Gordon en een documentaire over Anne Frank, door NPO1 uitgezonden i.v.m. komende Dodenherdenking. Dit gaat alle perken te buiten, schokkend, een staaltje commerciële meedogenloosheid en onthult de verwerpelijke mentaliteit van de redactie. Schande. Ik ben vandaag hier klaar.

  8. Rent

    Wat een rare kop. Is dat nou nodig?

  9. GeenStijl

    Wat een politiek correcte mutsen hier zeg! Wat een saaie doelgroep heeft deze site.

  10. Anonymous

    Ja maar Gordon heeft toch ook gewonnen van Anne Frank?

  11. Kreukhoven

    Als eerste zijn er mensen die dit programma kijken , ten tweede zijn er mensen die Gordon leuk vinden , ten derde zijn er mensen die zich daadwerkelijk opgeven voor dit soort troep … De teleurgang van Nederland! Die laagheid en dat simpele gelach het past allemaal bij elkaar.

  12. Marcel

    HTMD was weer geweldig, een rariteitenkabinet trok weer aan de kijkers voorbij. Mooie cijfers en prima marktaandeel.

  13. peter1

    RTL geeft precies weer hoe zijn doelgroep is
    Saai, onbeschoft,geen goede smaak, hebben niets met cultuur, en zijn heel erg dom . Het betere volk van Nederland kijkt NPO, dat blijkt wel weer

  14. Vincent

    Kansloze uitvreters bij MC. Deze kop kan niet. Eikels.

  15. Börüs

    Veronica doet het weer!

  16. b

    Hele enge en totaal misplaatste kop bij dit artikel .

  17. Wouter

    Ik had maar niet geklikt om te reageren op de kop, maar nu ik hier zo eens kijk blijkt dat ik niet de enige ben die het achterlijk vindt. Op één stoker / trol na.

  18. A.J.A.

    Prachtige documentaire van Astrid Joosten!

  19. Mediaprak

    Misplaatste opmerking van de avond, Gordon tegen kandidaat bij HTMD:”Schat deze nieuw outfit staat je goed, je oude kleren horen bij een ‘wereldwinkel'(???). Zeg Gordon, de volgende keer als je op t terras zit bij Het Bonte Paard, even over de Brink lopen en naast de Snt Jan bij de Larense Wereldwinkel naar binnen lopen. Fair Trade artikelen vind je in een Wereldwinkel. De kleding van HTMD kandidaten in de Bazar in Beverwijk.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.