Seizoensrecord voor Boer Zoekt Vrouw

Geplaatst op Mon 09 Mar 2015 om 8:16


De kijkcijfers van zondag 8 maart 2015 (SKO)

Foto: NCRVHet keuzemoment van boer Geert en boerin Bertie, de meest besproken boeren van dit seizoen, heeft Boer Zoekt Vrouw zondagavond een seizoensrecord opgeleverd. Er keken bijna 4,3 miljoen mensen naar de uitzending op NPO 1, goed voor 47 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Boer Zoekt Vrouw scoorde negenduizend kijkers meer dan met de tweede aflevering van dit seizoen, dat tot nu toe het seizoensrecord op zijn naam had staan. 

Het huidige achtste seizoen van Boer Zoekt Vrouw heeft vooralsnog niet het programmarecord verbeterd, dat staat op 5,2 miljoen kijkers voor de ontknoping van seizoen vijf.

NPO 1 was zondagavond de meest bekeken zender van het land met 32 procent marktaandeel, vooral dankzij Boer Zoekt Vrouw, maar ook dankzij het Achtuurjournaal (3,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,8 miljoen) en de TV Show (1,7 miljoen).

De nummer twee, RTL 4 met 15 procent aandeel, scoorde vooral met Divorce (1,8 miljoen) en de seizoensfinale van Moordvrouw (1,5 miljoen). The Big Picture met Robert ten Brink trok later op de avond 902.000 kijkers.

NPO 3 was dankzij het door 1,4 miljoen mensen bekeken WK Afstanden de nummer drie van de avond met 11 procent aandeel, gevolgd door SBS 6, dat niet verder kwam dan 8 procent aandeel.

SBS 6 scoorde vooral op de late avond, waar Hart van Nederland 1,2 miljoen kijkers scoorde. Op prime time keken er 811.000 mensen naar Undercover in Nederland.

Zondag Met Lubach op NPO 3 deed 433.000 kijkers.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 4.269.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 3.054.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.800.000
04. Divorce (RTL4) 1.757.000
05. TV Show (NPO1) 1.656.000


06. Moordvrouw (RTL4) 1.468.000
07. Schaatsen WK Afst 10KM H (NPO3) 1.406.000
08. Schaatsen WK Allr 1500M D (NPO1) 1.384.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 1.154.000
10. Schaatsen WK NB (NPO3) 1.125.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 1.037.000
12. Schaatsen WK Afst 5KM D (NPO3) 941.000
13. The Big Picture (RTL4) 902.000
14. Schaatsen WK Allr 1500m H (NPO3) 844.000
15. Undercover in Nederland (SBS6) 811.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 32.0%
2. RTL4 / 15.0%
3. NPO3 / 11.4%
4. SBS6 / 8.3%
5. NPO2 / 4.3%


6. Vero / 3.7%
7. RTL7 / 3.6%
8. NET5 / 2.8%
9. RTL8 / 2.2%
10. RTL5 / 2.1%


11. Discov / 0.9%
12. TLC / 0.8%
13. N.geog / 0.6%
14. MTV / 0.6%
15. Comedy / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 47,7%
2. RTL Nederland 22,9%
3. SBS Groep 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








22 Reacties op “Seizoensrecord voor Boer Zoekt Vrouw”


  1. joris

    Mooie aflevering van BZV

  2. Anja

    Gister voor de eerste keer gekeken.
    Op het moment dat dat meisje van Jaspers in beeld komt is gelijk de snelheid eruit ( als het er al in zat ) en is het niet om aan te kijken.
    Lijkt wel alsof er een zak aardappelen meedoet.

  3. Stan

    NPO bijna 50% marktaandeel.

  4. gtstfites

    Moordvrouw heeft gtst gekopieerd van die auto die de lucht in vloog. Fenna gespeeld door wensy van Dijk zal vast net op tijd uit de auto zijn geaprongen.

  5. Gerrit

    Wanneer is die rotzooi nou eens afgelopen?

  6. Bas van Stapelberg

    Dom programma

  7. Anonymous

    Ondanks de stoerdoenerij van Erland Galjaard met het sluwe zoveelste plagiaat van Linda Divorce (The Exes.nl) en het met zijn echtgenote opgescheepte Moordvrouw (Flikken Maastricht 0.2) RTL compleet verpletterd. De teloorgang van de commerciële tv, onvermijdelijk door werkelijk de meest tenenkrommende en vaak ook nog eens slecht gekopieerde bagger tegenover de sublieme kwaliteit van de publieke omroep te zetten, raakt in een steeds grotere stroomversnelling. Je zult zien dat ze in hun wanhoop alsmaar meer ranzigheid en platvloersheid zullen inzetten om tenminste nog de allerdiepste onderlagen van de maatschappij te bereiken, veel verder kunnen ze toch niet zakken. Er blijft dus een select groepje kijkstumpers over die de minachting van weldenkend Nederland tegemoet kunnen zien: “kijk jij nog RTL!!?? Poehahahaha”.

  8. Niek

    @ Anonymous LOL Ten eerste lijkt Moordvrouw totaal niet op Flikken Maastricht, ten tweede als er al gejat is dan is Flikken Maastricht afgekeken van Baantjer!

  9. Albert

    Volgende week miljoenenjacht om 20.00

  10. peter1

    Ik denk dat de com. tv stations over 10 jaar geen bestaansrecht meer hebben
    en RTL NEDERLAND en SBS GROUP in de huidige vorm niet meer zullen bestaan
    RTL Nederland kan al eerste nu beter met betaal tv beginnen
    net zoals FOX eredivisie live
    ze hebben een jaar de tijd om abbonnementen te werven om het op 1 januari 2016 in te late gaan RTL zal welop het open net te zien moeten zijn,maar in uitgekleede vorm zonder kijkcijferkanonnen zoals talentenjachten, GTST,IHVN
    AYNIL en dergelijke
    Als je toch gegarandeerd zeker 2 miljoen vaste kijkers hebt
    en je rekent 20 euro per maand dan overleef je het wel
    Alleen ben ik wel benieuwd of de trouwe fanboy dan wel zo trouw is ?
    Maar dat er nu voor de toekomst zekerheden ingebouwd moeten worden is
    zeker

  11. Fan

    Zondag met Lubach was weer meesterlijk! Nu elke week zo’n 50.000 extra kijkers trekken en wellicht, na een nieuw seizoen op NPO3, doorgroeien naar een topper op NPO1 (zaterdag- of zondagavond)

  12. Anonymous

    RTL4 net zo groot als alle 4 de SBS zenders bijelkaar.

  13. Anonymous

    @9:40. Moordvrouw IS afgelopen.

  14. Esther van Stapelberg

    Erland, wat ga je nou doen aan die bedroevend slechte cijfers van je half 8 nieuws?

  15. watiserdan

    @peter1, dit roept met al aantal jaren, en zie ze zijn er nogsteeds.

  16. peter1

    @watiserdan
    Wat in the USA gebeurt kan ook hier zomaar gebeuren
    Daar hebben al vele com stations door het kijkersgedrag het loodje moeten leggen
    Die trend zet zich ook door in Europa
    natuurlijk roept men dit al jaren , net zolang totdat de dag daar is
    en zie het kijk gedrag eens vanaf het jaar 2000
    RTL heeft in 15 jaar tijd heel wat kijkers verloren
    en over 10 jaar mag menblij zijn als er 750 kijkers op prime time kijken

  17. peter1

    MOET ZIJN 750.000

  18. Pipo Koeien

    Haha die joris toch!

  19. Mike

    @anonymous Ook de NPO heeft slechte kopieën op haar naam staan. Doet Doe Maar Normaal misschien een belletje rinkelen? En ook de NPO heeft slechte programma’s. Boer Zoekt Vrouw is niet bepaald intellectueel te noemen en de Nationale IQ Test is één grote grap met haar concept vol B-artiesten die het tegen elkaar moeten opnemen.

    Het is niet terecht om de commerciële omroepen de grond in te boren. Natuurlijk hebben zij slechte programma’s, maar dat geldt voor iedere zender en iedere omroep.

    Dat jij en anderen een hekel hebben aan commerciële TV wil niet zeggen dat deze omroepen maar meteen moeten verdwijnen. Gun elkaar toch eens het licht in de ogen…

  20. Mark

    Arjan, enz..

    SBS 6 moet Surprise en Wie Heeft De Leukste ruilen. WHDL is echt dieptepunt van NL-tv, met gerecycled Beat It decor/eliminaties. Kan om 8 uur ook wel 450.000 – 500.000 halen, en Surprise om 9 uur na De Kwis meer zappers/kijkers, kan wel richting 800.000 gaan. Ook zou ik SBS eens aanraden om Surprise te herhalen, bv op maandag na Tweelingtest, en dan van de maandag een amusement-avond van maken, wat da’s de enige dag zonder luchtige tv. Gewoon de hh van Onopgeloste Zaken schrappen.

    Vanavond weer een drama voor SBS 6: téveel op tv, dus blijft hooguit 500.000 over voor Tweelingtest. Denk dat Popster wel een succes is, veel gepromoot en André van Duin erbij, dus 1 miljoen moet lukken.

  21. Luther

    De eerste aflevering van Popster gaat het zeker goed doen.
    Maar hoe lang blijft poppen kijken leuk.

  22. gtstfites

    @peter1
    Ik denk dat NPO over 10 jaar ergens in de dal zit omdat alles weg is bezuinigd.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.