‘Merkwaardig dat Netflix-reclame wél mag bij NPO’

Marianne Zwagerman, mediacriticus en mede-oprichtster van PowNed, vindt het raar dat de STER geen reclamezendtijd wil verkopen aan BNR Nieuwsradio, maar wel aan Netflix. Dat schrijft ze in haar column op BNR.nl. Het is beleid van de STER om concurrentie geen zendtijd te verkopen. “Nou is concurrentie al een raar woord uit de mond van een overheidsinstelling, maar het wordt ook nogal willekeurig gebruikt. Netflix mag bijvoorbeeld wel adverteren“, aldus Zwagerman. 

Kennelijk vindt de reclameverkooptak van de Publieke Omroep dat het betaalkanaal geen concurrentie is. “Uhuh, alsof Netflix niet keihard concurreert op de kijkcijfermarkt en bij het aankopen van rechten van series en films.”

Overigens denkt Zwagerman dat BNR niet geheel baalt van de weigering van de STER om reclamezendtijd te verkopen. “Hoofdredacteur Sjors Fröhlich kondigde vorige week direct juridische stappen aan tegen de STER. Een keurig uitgevoerd PR-een-tweetje.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen