Meer geld naar tv-reclames in 2014

Adverteerders hebben in 2014 een bedrag van 964 miljoen euro uitgegeven aan tv-reclames, een stijging van 3,3 procent. Er ging 850 miljoen euro naar televisiespotjes en 114 miljoen euro naar televisiesponsoring. Dat heeft de Stichting Promotie Televisiereclame SPOT laten weten. SPOT-directeur Michel van der Voort is enthousiast. “Tv heeft zich fantastisch hersteld. Mede onder invloed van een record kijktijd in 2014 is de positie van televisie in de media-mix nog groter geworden.” 

Adverteerders waarderen de aanhoudende kracht van televisie, aldus Van der Voort. “Het in korte tijd genereren van een hoog bereik met kwalitatieve content biedt maximale impact.”

De tv-zenders verdienden aan de online video-spotjes 21 miljoen euro, een stijging van maar liefst 70 procent. “De online video platforms zorgen voor een aanvulling van het bereik dat elk jaar meer toeneemt. Kortom, een goed perspectief om mee te groeien op het verdere herstel van de economie in 2015.”

In lijn met de inschatting van het CPB dat de economie zich in 2015 verder zal verbeteren, verwacht SPOT dit jaar een groei van de tv-bestedingen tussen de 2 en 3 procent.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen