‘Jonge vrouwen kijken liever TLC dan Net5 of RTL 8’

Vrouwenzender TLC heeft een mooie februarimaand achter de rug. Met een all day marktaandeel van 5,7 procent onder vrouwen van 20 tot 34 jaar is de zender maar liefst 90 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat heeft TLC vandaag laten weten. Het kleinere TLC stoot in deze doelgroep een aantal top tien-zenders omver. “Dit marktaandeel maakt TLC beter bekeken in februari dan SBS 9 en FOX maar ook beter dan vrouwenzenders Net5 en RTL 8“, zegt een zegsvrouw.

De best bekeken programma’s van de maand waren twee afleveringen van 19 Kids And Counting met gemiddeld 175.000 en 160.000 kijkers en Say Yes To The Dress met een gemiddelde van 167.000 kijkers. “Dit resulteerde in drie nieuwe noteringen in de top 10 van best presterende programma’s sinds de start van de zender.”

Zenderbaas Petra Knoth is enthousiast. “Niet alleen in de doelgroep vrouwen 20-34 hebben we een geweldig resultaat behaald. Ook in de doelgroep vrouwen 20-49 is februari zeer succesvol gebleken.”

Met een all day marktaandeel van 5,1 procent heeft de zender een groei gemaakt van 76 procent ten opzichte van vorig jaar en 28 procent in vergelijking met januari 2015. Ik ben ongelooflijk trots op dit resultaat.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen