‘Borsato-soap is om Symphonica uit te verkopen’

De zesdelige soap over het leven van Marco Borsato die sinds zondagavond te zien is op RTL 4, is vooral bedoeld om de kaartverkoop van zijn concertreeks Symphonica in Rosso te stuwen. Dat denkt 3FM-dj Domien Verschuuren, zegt hij op Twitter. De soapserie is één grote reclamespot, vermoedt de populaire radio-dj. “Alles om Symphonica uit te verkopen, gok ik. Je gaat als zender niet zes afleveringen docu laten maken en ze dan zo laat programmeren“, aldus de radioster.

De Borsato-soap staat om half elf geprogrammeerd. “Denk dat het een koopje voor RTL geweest is. Sponsored content zelfs, misschien.

Verschuuren benadrukt dat de soap afkomstig is van Borsato. “Die docureeks is gemaakt in opdracht van het bedrijf van Borsato. RTL heeft het alleen maar aangekocht.

Overigens heeft hij er wel van genoten. “Ik zat te smullen. Helemaal toen ik er achter kwam dat gisteravond inderdaad pas tot en met Dromen zijn Bedrog is gekomen, haha.

De Borsato-soap was met 1,2 miljoen kijkers de grote winnaar van de late avond.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen