Boer Zoekt Vrouw verslaat Linda de Mol
De kijkcijfers van zondag 15 maart 2015 (SKO)
Boer Zoekt Vrouw blijft ook na de diverse keuzemomenten van de boeren bovenaan de kijkcijferlijst pronken. De datingshow met Yvon Jaspers kwam zondag uit op een verbluffende 4,4 miljoen kijkers, goed voor 48 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het NPO 1-programma won met gemak van Postcode Loterij: Miljoenenjacht, de bekende tv-quiz met Linda de Mol. Die uitzending op RTL 4 wist een mooie 1,8 miljoen kijkers te boeien.
Waar NPO 1 om half negen met gemak won van RTL 4, ging de commerciële zender zijn publieke concurrent om half tien wel langszij. Divorce noteerde ruim 1,9 miljoen kijkers, tegenover ruim 1,8 miljoen kijkers voor de TV Show.
Deze vier programma’s van NPO 1 en RTL 4 maakten zondagavond de dienst uit op prime time. De andere meest bekeken programma’s in dit tijdvak waren Undercover in Nederland met 692.000 kijkers op SBS 6 en Wegmisbruikers met 632.000 kijkers op SBS 6.
Het veelgeprezen Zondag met Lubach wist op NPO 3 een publiek van 357.000 kijkers te boeien.
Vooravond en late avond
Over de hele avond gezien hebben ook de NPO 1-programma’s Studio Sport Eredivisie en Achtuurjournaal torenhoge kijkcijfers neergezet. Beide titels kwamen uit op 3,3 miljoen kijkers.
Concurrent RTL 4 trok in de vooravond 910.000 kijkers met het Half Acht Nieuws en 728.000 met Carlo & Irene Life 4 You. SBS 6 kwam uit op 493.000 kijkers voor VT Wonen.
De winnaars op de late avond waren Studio Voetbal met 1,1 miljoen kijkers op NPO 1, Hart van Nederland met 1,1 miljoen kijkers op SBS 6 en All You Need Is Love met 692.000 kijkers op RTL 4.
NPO 1 was met 34 procent marktaandeel de winnaar van de avond, gevolgd door RTL 4 (19 procent) en SBS 6 (8 procent).
Top 15 01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 4.353.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 3.307.000 03. Journaal 20:00 (NPO1) 3.266.000 04. Divorce (RTL4) 1.949.000 05. TV Show (NPO1) 1.832.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 33.5% 2. RTL4 / 19.0% 3. SBS6 / 8.2% 4. NPO2 / 4.9% 5. Vero / 4.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 42,0% 2. RTL Nederland 25,8% 3. SBS Groep 15,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |