Alberto Stegeman wint kijkers tegenover tv-hits

Geplaatst op Mon 23 Feb 2015 om 8:41


De kijkcijfers van zondag 22 februari 2015 (SKO)

Foto: SBSAlberto Stegeman won zondagavond kijkers met zijn tv-programma Undercover in Nederland, één van de succesvolste titels van SBS 6. Er keken 956.000 mensen naar de tweede aflevering van het nieuwe seizoen, goed voor 13 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Stegeman moest het opnemen tegen de door 2,3 miljoen mensen bekeken TV Show van Ivo Niehe op NPO 1 en de door ruim 2 miljoen mensen bekeken dramaserie Divorce op RTL 4.

De nieuwe serie van Undercover in Nederland begon vorige week met 882.000 kijkers. Vanwege de seizoensstart kreeg die aflevering veel meer aandacht van de media. Toch weet het programma nu een kleine kijkerswinst te bewerkstelligen.

Concurrenten TV Show, Divorce en Undercover in Nederland behaalden de vierde, vijfde en elfde plek in de dagelijkse top 15 van meest bekeken programma’s.

De grote winnaar van de zondagavond was als vertrouwd Boer Zoekt Vrouw, dat bijna 4,1 miljoen kijkers trok. Ook het Achtuurjournaal (3,1 miljoen) en Studio Sport Eredivisie (3 miljoen) deden het goed op NPO 1.

De andere meest bekeken wekelijkse programma’s op zondag waren Moordvrouw (1,6 miljoen), The Big Picture (1,1 miljoen) en Studio Voetbal (1,1 miljoen).

Carlo & Irene: Life 4 You, dat bezig is aan zijn laatste seizoen, trok 784.000 kijkers.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 4.076.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 3.118.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.980.000
04. TV Show (NPO1) 2.349.000
05. Divorce (RTL4) 2.009.000


06. Moordvrouw (RTL4) 1.625.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.148.000
08. The Big Picture (RTL4) 1.114.000
09. Studio Voetbal (NPO1) 1.073.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 995.000


11. Undercover in Nederland (SBS6) 956.000
12. Studio Sport (NPO1) 899.000
13. Carlo en Irene Life 4 You (RTL4) 784.000
14. Wegmisbruikers (SBS6) 633.000
15. Wielrennen WK Baan Sprint H (NPO1) 579.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 33.0%
2. RTL4 / 18.5%
3. SBS6 / 9.1%
4. NPO2 / 4.7%
5. NPO3 / 3.9%


6. RTL7 / 3.6%
7. Vero / 3.5%
8. NET5 / 3.4%
9. RTL8 / 2.2%
10. RTL5 / 2.0%


11. Discov / 1.1%
12. TLC / 1.1%
13. N.geog / 0.9%
14. FOXEre1 / 0.9%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,6%
2. RTL Nederland 26,3%
3. SBS Groep 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








11 Reacties op “Alberto Stegeman wint kijkers tegenover tv-hits”


  1. Mike

    Jammer dat Undercover in NL niet wat beter via Facebook of iets communiceert wat er in de aflevering is. Ik vind nooit ergens van tevoren waar het over gaat.

  2. joris

    NPO1 groter dan heel RTL.

  3. Hans

    @Mike: Ik zie anders op facebook wel wat er in de aflevering van Undercover komt. Dus.

  4. Bart

    NPO1 groter dan het dubbele van ALLE SBS-zenders :O

  5. Mediaprak

    En nu is SBS ook op zondag een marginale zender geworden. Gevolg van ‘bange’ programmering en chronish tekort aan ‘eigen’ smoel en ‘eigen’ persoonlijkheden (de eerder op een zijspoor gezette V Brandt krijgt nota bene via NPO Wie is de Mol bekendheid en ‘gunfactor’).

  6. Owen

    SBS doet allang niet meer mee.

  7. Börüs

    Veronica doet het wéér!

  8. J

    Eind april begint ‘De Jopie Parlevliet show’ bij RTL4 op zaterdag avond (bron: life4you)

    Aangezien eind april ook Echt Waar!? weer begint, zal dus maar 1 van deze 2 programma’s op het ’22:00 tijdslot’ (kunnen) komen.
    Ik verwacht dan zoiets:

    vanaf 18/25 april:
    20:00 Weet Ik Veel
    21:30 Echt Waar!?
    22:30 Jopie Parlevliet show
    – OF –
    20:00 Jopie Parlevliet show
    20:30 Weet Ik Veel
    22:00 Echt Waar!?

  9. Anonymous

    We kunnen nu wel onomstotelijk aannemen dat de relatief grote belangstelling voor Divorce voortkomt uit het bij de RTL-kijkers hoge percentage echtscheidingen, veroorzaakt door het feit dat de partners elkaar het huis uit pesten met GTST en Voetbal International en de onenigheden over of de kinderen wel of niet aan The Voice Kids moeten worden opgeofferd.

  10. Anonymous

    De last voor de 2 miljoen de economie draaiende houdende, weldenkende Divorce kijkende, Nederlanders begint toch wel erg groot te worden om de 4 miljoen AOW-trekkende en andere uitkeringtrekkende, zwakbegááfde BZV kijkende, Nederlanders van een fatsoenlijke uitkering te blijven voorzien.

  11. Anonymous

    De last voor de 4 miljoen de economie draaiende houdende, weldenkende BZV kijkende, Nederlanders begint toch wel erg groot te worden om de 2 miljoen AOW-trekkende en andere uitkeringtrekkende, zwakbegááfde Divorce kijkende, Nederlanders van een fatsoenlijke uitkering te blijven voorzien.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.