Veel kijkers voor tv-première De Marathon
De kijkcijfers van donderdag 15 januari 2015 (SKO)
De tv-première van de veelgeprezen film De Marathon uit 2012 wist donderdagavond bijna 1,3 miljoen kijkers te vermaken op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 18,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Marathon stond recht tegenover kijkcijferkanon Wie is de Mol geprogrammeerd. Het programma van Art Rooijakkers wist op hetzelfde moment een publiek van ruim 2,4 miljoen kijkers te boeien op NPO 1, goed voor 33 procent marktaandeel.
De andere toppers op prime time waren Floortje naar het einde van de wereld met 2 miljoen kijkers op NPO 1, De Slimste Mens met 1 miljoen kijkers op NPO 2 en Nederland Waterland met 999.000 kijkers op NPO 1.
Direct na De Slimste Mens begon NPO 2 met een nieuw seizoen van Cornald Maas‘ Opium, dat is verhuisd van de late zaterdagavond naar donderdag prime time. Er keken 355.000 mensen. Erna trok Nieuwsuur 831.000 kijkers.
SBS 6 kwam uit op 434.000 kijkers voor de Amerikaanse serie Longmire. Het tv-station scoorde vooral met Utopia (769.000 kijkers).
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.439.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.350.000 03. Floortje naar het einde van (NPO1) 1.980.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.954.000 05. Half acht nieuws (RTL4) 1.601.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 25.0% 2. RTL4 / 21.4% 3. NPO2 / 8.3% 4. SBS6 / 7.8% 5. NET5 / 4.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,3% 2. RTL Nederland 31,0% 3. SBS Groep 16,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |