Rot Op Naar Je Eigen Land is kijkcijfersucces
De kijkcijfers van dinsdag 20 januari 2015 (SKO)
Het nieuwe programma Rot Op Naar Je Eigen Land, dat tot en met vrijdag dagelijks te zien is, is dinsdagavond met 856.000 kijkers van start gegaan op NPO 2. Daarmee was de realityserie het vijftiende meest bekeken programma van de avond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het door Dennis van der Geest gepresenteerde programma kwam uit op 13,3 procent marktaandeel. Dat is maar liefst 56 procent boven NPO 2’s laatste weekgemiddelde.
Rot Op Naar Je Eigen Land, waarin zes Nederlanders met een uitgesproken mening over het vluchtelingenvraagstuk zich wagen aan de reis van hun leven, was direct te zien na prime time-winnaar De Slimste Mens, dat 1,4 miljoen kijkers trok.
De andere winnaars op prime time waren TV Makelaar (1,3 miljoen), Dubbeltje op zijn kant (1,2 miljoen), Opgelicht (1,2 miljoen) en Opsporing Verzocht (1,2 miljoen).
SBS 6 wist op prime time 650.000 kijkers te vermaken met de serie NCIS: New Orleans.
NPO 3 scoorde 502.000 kijkers met Jojanneke in de Prostitutie.
Over de hele avond gezien wisten alleen het Achtuurjournaal (2,1 miljoen) en GTST (1,7 miljoen) meer kijkers te boeien dan De Slimste Mens.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.106.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.711.000 03. De Slimste Mens (NPO2) 1.428.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.404.000 05. Half acht nieuws (RTL4) 1.333.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 20.1% 2. NPO1 / 19.8% 3. NPO2 / 10.7% 4. SBS6 / 9.2% 5. NPO3 / 4.5%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,0% 2. RTL Nederland 31,0% 3. SBS Groep 16,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |