Tv-première Alles is Familie is prime time-winnaar
De kijkcijfers van vrijdag 26 december 2014 (SKO)
De tv-première van de familiefilm Alles is Familie wist vrijdagavond op tweede kerstdag een publiek van bijna 1,4 miljoen kijkers te vermaken op NPO 1. Daarmee zette de film 23 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Alles is Familie was de grote winnaar op prime time. De meest bekeken alternatieven waren Home Alone 2 met 1,1 miljoen kijkers op RTL 4, De Slimste Mens met 1 miljoen kijkers op NPO 2 en Nanny McPhee 2 met 462.000 kijkers op SBS 6.
Over de hele avond gezien waren naast Alles is Familie de grote winnaars het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), GTST (1,2 miljoen), 50 Jaar Van Duin (1,1 miljoen) en Hart van Nederland (1,1 miljoen).
Matthijs van Nieuwkerk begon in de vooravond met een nieuw seizoen van Top 2000 a gogo, waarmee hij een degelijke 640.000 kijkers wist te vermaken.
NPO 1 scoorde in de vooravond 931.000 kijkers met het 37ste Circusfestival van Monte Carlo. Het Jort Kelder-programma De Verleiding van het Grote Geld deed op de late avond van NPO 2 een aardige 534.000 kijkers.
Op tweede kerstdag zaten er ’s avonds tien procent meer kijkers voor de buis dan op eerste kerstdag.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.544.000 02. Alles is Familie (NPO1) 1.377.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.158.000 05. 50 Jaar Van Duin (NPO1) 1.143.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.9% 2. RTL4 / 15.6% 3. SBS6 / 8.9% 4. NPO2 / 8.2% 5. NPO3 / 5.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,9% 2. RTL Nederland 26,1% 3. SBS Groep 17,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |